Naslovnica
Vrati me korak natragSuper roditelj - početna stranica
Pubertet i njega kože
 
Novi spolni hormoni koji se razvijaju u testisima odnosno jajnicima utječu na žlijezde znojnice koje stvaraju znoj, i žlijezde lojnice, koje izlučuju loj (sebum).
 
Najbolji način kojim bi se spriječio neugodan miris znoja jest redovito pranje sapunom. Dezodoransi mogu pomoći, no njihova pretjerana uporaba nije preporučljiva.
Adolescenti bi se stoga trebali tuširati barem jednom dnevno. Akne, acne vulgaris uzrokovanje su povećanom aktivnošću žlijezda lojnica koje izlučuju loj, prirodno ulje koje održava kožu mekom i elastičnom. Hormoni tijekom puberteta utječu na to da žlijezde lojnice proizvode višak sebuma koji može začepiti pore na koži.
Žlijezde lojnice nastavljaju lučiti sebum koji ne može izaći zbog začepljenja u porama pa koža postanje upaljena i osjetljiva. Začepljenja stvaraju bubuljice koje mogu biti bijele ili crne boje. Nema jedinstvenog tretmana kojim bi se liječile akne, no obično se može naći onaj uspješan.
Često nježno pranje sa vodom i blagim sapunom obično pomaže. Koristite isušujući losion, a ne onaj koji sastoji ulja. Jedite mnogo voća i povrća, a što manje one hrane koja naizgled pogoršava akne, poput čokolade. Ukoliko se bubuljice istiskuju, sebum će procuriti u kožu uzrokujući još jaču upalu i olakšavajući drugim infekcijama da uđu u kožu.
Jadranka Žderić
Medijska kultura djece i mladih
Mogućnosti i ograničenja
19,5 × 24,5 cm, 256 stranica;
meki uvez, cijena 120 kn

  • Teorijska razmatranja
  • Upoznavanje s hrvatskom i svjetskom praksom
  • Metodičke radionice (velika škola pripreme školskih tiskovina)
  • Savjetovališta za roditelje i učitelje
  • Ogledni tekstovi novinara, književnika...

Davno je Jan Amos Komensky u svojem djelu Didactica Magna napisao: Da bi se sve lakše pamtilo, čula trebaju raditi što više. Na primjer: sluh valja stalno povezivati s vidom, govor s rukom, ne samo na taj način što ćemo pričati ono što trebaju znati da bi im ušlo kroz uši, već što ćemo i slikati da bi im se stvari mogle kroz oči stisnuti u pamet. Ljude valja učiti, do najveće moguće mjere, da svoje znanje ne crpu iz knjiga, već da proučavaju nebo i zemlju, hrastove i bukve, tj. da proučavaju i ispituju same stvari, a ne tuđa zapažanja o stvarima.

Vrijedi li ta njegova preporuka i danas u informatičkom vremenu kad kola nevjerojatan broj informacija i nudi se niz gotovih rješenja? Omogućuju li društvene okolnosti sporo, postupno učenje koje će odgovarati čovjekovoj prirodi, odnosno pojedinoj njegovoj razvojnoj fazi te koja je pozicija škole u tim brzim društvenim promjenama.

Autorica tako pokušava otkriti na koji način suvremeni mediji (tiskovine, televizija, internet, kompjutorske igre.) utječu na proces učenja te komunikaciju tzv. starim medijima (knjiga, muzej.). Ovo je pokušaj otkrivanja metodičkih načina spajanja komunikacije raznovrsnim medijima poštujući sve pozitivne razvojne aspekte, ali i upozoravajući na potrebu zaštite djece i učenika od raznovrsnih oblika zloporaba.

[Ulomci iz recenzije Dragutina Lučića]
Propitujući vještine i strategije medijskog školovanja, blagotvoran, ali i razoran utjecaj, osobito elektroničkih medija - televizije i interneta - na razvoj djece, autorica postavlja niz suvislih moralnih, odnosno praktičnih pitanja na koja nudi i isto toliko socijalno odgovornih odgovora ponajprije upućenih roditeljima i učiteljima, a onda, dakako, na način primjeren njihovoj dobi, i djeci.

Pred nama je elaboracija koja nije tek puko izolirano teoretiziranje o medijima i sentimentalno zdvajanje nad sudbinom slabih i nejakih, nego smireno promišljanje koje ni u jednom jedinom trenutku ne zaboravlja da se krize, poteškoće, nesporazumi, negacije mogu i imaju razriješiti u socijalno odgovornoj praksi.

kolumnist:
Maja Matković
Mama Maja mirotvorac
kolumnist:
Maja Matković
Mama Maja mirotvorac
Vježbajmo zajedno
Znam što želim
Sretna knjiga - Internet trgovina