Naslovnica
Vrati me korak natragSuper roditelj - početna stranica
Završavanje domaće zadaće za dana
Pitanje:
 
Kako da objasnim svom sinu (starom 8 godina, drugi razred) da je važno da dovrši svoju školsku domaću zadaću/zadaću zadanu od roditelja dok je još dan, kada se vrati iz škole (jutarnja smjena), tako da mogu provesti više vremena s njim uvečer kada dođem s posla (npr. da mu čitam pripovijetke). On često gleda televiziju popodne i piše domaću zadaću uvečer oko 20.00 h pa do 22.00 h. Pokušala sam mu to objasniti, ali bezuspješno; to kao da ne dopire do njega.
 
Odgovor:
 
Vrlo je dobro što ste odabrali večer kao vrijeme za izgradnju odnosa sa svojim sinom, a ne kao vrijeme gdje ga se mora tjerati da uradi domaću zadaću. Međutim, trebate znati da vaše dijete neće shvatiti tu dobru namjeru prosto zato što ta namjera potječe od gledišta odraslih. To je i razlog zašto on ne sluša vaš savjet, jer njemu nije bitan.
 
Dajemo nekoliko prijedloga:
 
(a) Bilo bi dobro da ga netko odrastao nadgleda poslijepodne, po povratku iz škole.
 
Ako ga se ostavi samog kod kuće, s pregršt stvari koje može raditi, on će najvjerojatnije odabrati popodnevno gledanje televizije jer to djeci prvi izbor. Da stvar bude još gora, kada bi i uradio domaću zadaću popodne, smatrao bi da neće imati dovoljno vremena za televiziju uvečer jer ćete mu vi tada čitati priče. Tako dijete gleda na stvari. Kako biste poboljšali situaciju, trebate se latiti problema na samom njegovom izvoru
 
(b) Učinite da mu vrijeme provedeno s vama navečer bude zabavnije.
 
Ukoliko uistinu želite da slijedi vaše planove, morate se potruditi da mu vrijeme provedeno s vama navečer protekne brže. Djecu ćete prije namamiti nudeći mu zadovoljstvo negoli obavezu. Nije da im ne možemo nametnuti pravila, budući da i djeca trebaju biti poslušna. Međutim, naša je zadaća kao roditelja i ta da im život učinimo uzbudljivijim i zanimljivijim. Stoga, ukoliko se potrudite da vaše aktivnosti uvečer budu privlačnije od TV programa, vaš sin će se prikloniti vašem načinu provođenja vremena!
Jadranka Žderić
Medijska kultura djece i mladih
Mogućnosti i ograničenja
19,5 × 24,5 cm, 256 stranica;
meki uvez, cijena 120 kn

  • Teorijska razmatranja
  • Upoznavanje s hrvatskom i svjetskom praksom
  • Metodičke radionice (velika škola pripreme školskih tiskovina)
  • Savjetovališta za roditelje i učitelje
  • Ogledni tekstovi novinara, književnika...

Davno je Jan Amos Komensky u svojem djelu Didactica Magna napisao: Da bi se sve lakše pamtilo, čula trebaju raditi što više. Na primjer: sluh valja stalno povezivati s vidom, govor s rukom, ne samo na taj način što ćemo pričati ono što trebaju znati da bi im ušlo kroz uši, već što ćemo i slikati da bi im se stvari mogle kroz oči stisnuti u pamet. Ljude valja učiti, do najveće moguće mjere, da svoje znanje ne crpu iz knjiga, već da proučavaju nebo i zemlju, hrastove i bukve, tj. da proučavaju i ispituju same stvari, a ne tuđa zapažanja o stvarima.

Vrijedi li ta njegova preporuka i danas u informatičkom vremenu kad kola nevjerojatan broj informacija i nudi se niz gotovih rješenja? Omogućuju li društvene okolnosti sporo, postupno učenje koje će odgovarati čovjekovoj prirodi, odnosno pojedinoj njegovoj razvojnoj fazi te koja je pozicija škole u tim brzim društvenim promjenama.

Autorica tako pokušava otkriti na koji način suvremeni mediji (tiskovine, televizija, internet, kompjutorske igre.) utječu na proces učenja te komunikaciju tzv. starim medijima (knjiga, muzej.). Ovo je pokušaj otkrivanja metodičkih načina spajanja komunikacije raznovrsnim medijima poštujući sve pozitivne razvojne aspekte, ali i upozoravajući na potrebu zaštite djece i učenika od raznovrsnih oblika zloporaba.

[Ulomci iz recenzije Dragutina Lučića]
Propitujući vještine i strategije medijskog školovanja, blagotvoran, ali i razoran utjecaj, osobito elektroničkih medija - televizije i interneta - na razvoj djece, autorica postavlja niz suvislih moralnih, odnosno praktičnih pitanja na koja nudi i isto toliko socijalno odgovornih odgovora ponajprije upućenih roditeljima i učiteljima, a onda, dakako, na način primjeren njihovoj dobi, i djeci.

Pred nama je elaboracija koja nije tek puko izolirano teoretiziranje o medijima i sentimentalno zdvajanje nad sudbinom slabih i nejakih, nego smireno promišljanje koje ni u jednom jedinom trenutku ne zaboravlja da se krize, poteškoće, nesporazumi, negacije mogu i imaju razriješiti u socijalno odgovornoj praksi.

kolumnist:
Maja Matković
Mama Maja mirotvorac
kolumnist:
Maja Matković
Mama Maja mirotvorac
Vježbajmo zajedno
Znam što želim
Sretna knjiga - Internet trgovina