|
|
|
|
|
|
|
Promjene vaginalnog iscjetka – alarm! |
|
Normalni vaginalni iscjedak ima nekoliko namjena: čišćenje i ovlaživanje vagine, te pomaganje prevenciji i borbi protiv infekcija. Iako je normalno da boja, tekstura i količina vaginalnog iscjedka varira tijekom menstrualnog ciklusa, neke promjene u iscjedku mogu značiti da ima problema.
Kontroliraj svoj iscjedak
Ako mislite da imate problem, trebate posjetiti liječnika što prije možete. Ipak, prvo pomaže da naučite neke razlike između normalnog i abnormalnog vaginalnog iscjedka. To će vam pomoći da prepoznate promjene, ako do njih dođe.
Normalni vaginalni fluidi (tekućine) nekad mogu varirati u teksturi i boji. Mogu biti rijetke, ljepljive i elastične, ili guste i ljepljivi. Vaginalni fluidi trebali bi biti bistri, bijeli ili bjeličasti.
Uoči promjene u vaginalnim fluidima
Važno je da obratite pozornost na promjene u vaginalnim fluidima. Slijedeće promjene mogu značiti da ima problema:
- promjena u mirisu (posebno ako je neugodan)
- promjena u boji ili teksturi (posebno ako je zelenkast, sivkast ili podsjeća na gnoj)
- vaginalni svrab, peckanje, oticanje ili crvenilo
- vaginalno krvarenje ili samo mrlje krvi, a da nije vrijeme menstruacije
Uoči simptome vaginalne infekcije
Vaginalne infekcije, kao bakterijalna vaginoza, kandida (gljivična infekcija) i trihomonijaza su česti slučajevi pretjeranog vaginalnog iscjedka. Neke infekcije se prenose spolnim odnosom, kao što je gonoreja. Do drugih infekcija može doći neovisno da li imamo spolne odnose ili ne, kao što su bakterijska vaginoza, ili gljivična infekcija.
Iako simptomi ovih infekcija mogu biti slični, evo nekih razlika na koje trebamo obratiti pozornost:
- Gljivična infekcija može biti razlogom da vaginalni iscjedak bude vrlo bijele boje i gust, nalik rijetkom mladom siru. Gljivična infekcija obično ne uzrokuje nikakav jak miris, ali može uzrokovati jak svrab i peckanje.
- Bakterijska vaginoza (BV) može biti uzrokom da iscjedak bude jači od uobičajenog. Fluidi mogu biti pjenasti i sivkaste boje. BV često uzrokuje da vaginalni iscjedci imaju neugodan miris.
- Trihomonijaza, česta spolno prenosiva bolest (STD), može uzrokovati ustajao, pljesnjiv zadah. Iscjedak može biti sivkast, ili zeleno-žut, i može postati gušći. Trihomonijaza također često uzrokuje vaginalni svrab i bol tijekom mokrenja.
- lead
Vrlo je važno da posjetite liječnika, ili odete na kliniku, ako imate bilo koji od simptoma pretjeranog vaginalnog iscjedka. To je zaista važno za djevojke koje imaju spolne odnose bez uporabe kondoma, jer mnoge spolno prenosive bolesti uzrokuju vaginalni iscjedak.
|
|
|
|
|
|
|
|
Jadranka Žderić |
|
Medijska kultura djece i mladih |
Mogućnosti i ograničenja |
19,5 × 24,5 cm, 256 stranica;
meki uvez, cijena 120 kn |
|
- Teorijska razmatranja
- Upoznavanje s hrvatskom i svjetskom praksom
- Metodičke radionice (velika škola pripreme školskih tiskovina)
- Savjetovališta za roditelje i učitelje
- Ogledni tekstovi novinara, književnika...
Davno je Jan Amos Komensky u svojem djelu Didactica Magna napisao: Da bi se
sve lakše pamtilo, čula trebaju raditi što više. Na primjer: sluh valja
stalno povezivati s vidom, govor s rukom, ne samo na taj način što ćemo
pričati ono što trebaju znati da bi im ušlo kroz uši, već što ćemo i
slikati da bi im se stvari mogle kroz oči stisnuti u pamet. Ljude valja
učiti, do najveće moguće mjere, da svoje znanje ne crpu iz knjiga, već da
proučavaju nebo i zemlju, hrastove i bukve, tj. da proučavaju i ispituju
same stvari, a ne tuđa zapažanja o stvarima.
Vrijedi li ta njegova preporuka i danas u informatičkom vremenu kad kola
nevjerojatan broj informacija i nudi se niz gotovih rješenja? Omogućuju li
društvene okolnosti sporo, postupno učenje koje će odgovarati čovjekovoj
prirodi, odnosno pojedinoj njegovoj razvojnoj fazi te koja je pozicija škole
u tim brzim društvenim promjenama.
Autorica tako pokušava otkriti na koji način suvremeni mediji (tiskovine,
televizija, internet, kompjutorske igre.) utječu na proces učenja te
komunikaciju tzv. starim medijima (knjiga, muzej.). Ovo je pokušaj
otkrivanja metodičkih načina spajanja komunikacije raznovrsnim medijima
poštujući sve pozitivne razvojne aspekte, ali i upozoravajući na potrebu
zaštite djece i učenika od raznovrsnih oblika zloporaba.
[Ulomci iz recenzije Dragutina Lučića]
Propitujući vještine i strategije medijskog školovanja, blagotvoran, ali i
razoran utjecaj, osobito elektroničkih medija - televizije i interneta - na
razvoj djece, autorica postavlja niz suvislih moralnih, odnosno praktičnih
pitanja na koja nudi i isto toliko socijalno odgovornih odgovora ponajprije
upućenih roditeljima i učiteljima, a onda, dakako, na način primjeren
njihovoj dobi, i djeci.
Pred nama je elaboracija koja nije tek puko izolirano teoretiziranje o
medijima i sentimentalno zdvajanje nad sudbinom slabih i nejakih, nego
smireno promišljanje koje ni u jednom jedinom trenutku ne zaboravlja da se
krize, poteškoće, nesporazumi, negacije mogu i imaju razriješiti u socijalno
odgovornoj praksi. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|