Naslovnica
Vrati me korak natragSuper roditelj - početna stranica
Kako zavoditi, a ne izvoditi gluposti?
Znaš li kada flertuješ (zavodiš)? Može li ti se dogoditi da flertuješ (zavodiš), a da toga nisi ni svjestan? Evo nekoliko stvarčica koje ti govore flertuješ (zavodiš) li ili ne:
  • zamijetio/la si neki pogled širom otvorenih očiju
  • netko se crveni u tvoj okolici
  • netko govori čudnim glasovima u tvojoj okolici
  • on/ona pored tebe dira se za usnicu i zube
  • on/ona dira ramena i ostale dijelove tijela
Deset pravila dobrog zavođenja

10. Za zavođenje je najvažniji stav – Potrebno je puno samopouzdanja i ne bojati se rizika. Budi zainteresiran i pozitivan, djeluje!

9. Započni razgovor – Za početak reci bok! Pričaj o okolišu, postavljaj kojekakva pitanja, pitaj za pomoć, traži mišljenje, savjet…

8. Zabavlja se – Budi zaigran/na,  vedar/ra i spontan/na. Pokaži ranjivost.

7. Koristi svoje sitnice – Ne izlazi iz kuće bez svojih sitnica, na primjer: nakit koji ne koristiš, srčeka, šeširić, kravate, članak iz novina, džepna knjiga, bedževe itd. Sitnice su dobar povod za razgovor, a možeš ih i ostaviti, posuditi nekome i tako ga obavezati da ti se javi.

6. Budi domaćin – promjeni uloge, od gosta postani domaćin/ćica, ti nikako nisi pasivna osoba koja čeka da se nešto dogodi, preuzmi inicijativu.

5. Učini prvi korak – Približi se osobi koju hoćeš upoznati. Reci barem bok!

4. Slušaj! – Imaš dva uha i jedna usta, a to je zato da dvaput više možeš slušati nego li što možeš pričati. Slušanje je prav umjetnost. Osoba kojoj se upucavaš slinit će po tebi, svi obožavaju kad ih se sluša.

3. Kontak očima – Gledaj ga u oči, ali nježno, ne duže od dvije do četiri sekunde i onda zbriši.

2. Kompliment – Pohvali osobu koja ti se sviđa. Najbolja pohvala su element iznenađenja. „Žrtva“ će „skužiti“ da ti je stalo, ali tvoja pohvala mora bitiiskrena, poštena i genijalna. Kada primaš kompliment najbolji odgovor je – Hvala!

1. Osmijeh! – Siguran dobitak! Učinit će te puuuuuno privlačnijim/om. Osmijeh obasjava tvoje lice i ljude oko tebe. S osmijehom postaješ magnet !

Pokušaj!

Znanost poljupca

Osjećaj koji se u čovjeku stvori kada se dobro poljubi je vrlo teško objasniti. Žene to često uspoređuju s zapljuskivanjem morskih valova. Stručnjaci vjeruju da se iza toplog i zbunjujućeg osjećaja koji prati poljubac krije čitava psihologija. Sve je to zapravo dopamin, neurotransmitori i neuroreceptori. Poljubac prave ljubavi, kažu znanstvenici, zapravo stvara istu zbrku u glavi i živcima, po cijelom tijelu, kao i bungee jumping, rafting, trčanje na daljinu i druge slične sportske aktivnosti.
 
Jadranka Žderić
Medijska kultura djece i mladih
Mogućnosti i ograničenja
19,5 × 24,5 cm, 256 stranica;
meki uvez, cijena 120 kn

  • Teorijska razmatranja
  • Upoznavanje s hrvatskom i svjetskom praksom
  • Metodičke radionice (velika škola pripreme školskih tiskovina)
  • Savjetovališta za roditelje i učitelje
  • Ogledni tekstovi novinara, književnika...

Davno je Jan Amos Komensky u svojem djelu Didactica Magna napisao: Da bi se sve lakše pamtilo, čula trebaju raditi što više. Na primjer: sluh valja stalno povezivati s vidom, govor s rukom, ne samo na taj način što ćemo pričati ono što trebaju znati da bi im ušlo kroz uši, već što ćemo i slikati da bi im se stvari mogle kroz oči stisnuti u pamet. Ljude valja učiti, do najveće moguće mjere, da svoje znanje ne crpu iz knjiga, već da proučavaju nebo i zemlju, hrastove i bukve, tj. da proučavaju i ispituju same stvari, a ne tuđa zapažanja o stvarima.

Vrijedi li ta njegova preporuka i danas u informatičkom vremenu kad kola nevjerojatan broj informacija i nudi se niz gotovih rješenja? Omogućuju li društvene okolnosti sporo, postupno učenje koje će odgovarati čovjekovoj prirodi, odnosno pojedinoj njegovoj razvojnoj fazi te koja je pozicija škole u tim brzim društvenim promjenama.

Autorica tako pokušava otkriti na koji način suvremeni mediji (tiskovine, televizija, internet, kompjutorske igre.) utječu na proces učenja te komunikaciju tzv. starim medijima (knjiga, muzej.). Ovo je pokušaj otkrivanja metodičkih načina spajanja komunikacije raznovrsnim medijima poštujući sve pozitivne razvojne aspekte, ali i upozoravajući na potrebu zaštite djece i učenika od raznovrsnih oblika zloporaba.

[Ulomci iz recenzije Dragutina Lučića]
Propitujući vještine i strategije medijskog školovanja, blagotvoran, ali i razoran utjecaj, osobito elektroničkih medija - televizije i interneta - na razvoj djece, autorica postavlja niz suvislih moralnih, odnosno praktičnih pitanja na koja nudi i isto toliko socijalno odgovornih odgovora ponajprije upućenih roditeljima i učiteljima, a onda, dakako, na način primjeren njihovoj dobi, i djeci.

Pred nama je elaboracija koja nije tek puko izolirano teoretiziranje o medijima i sentimentalno zdvajanje nad sudbinom slabih i nejakih, nego smireno promišljanje koje ni u jednom jedinom trenutku ne zaboravlja da se krize, poteškoće, nesporazumi, negacije mogu i imaju razriješiti u socijalno odgovornoj praksi.

kolumnist:
Maja Matković
Mama Maja mirotvorac
kolumnist:
Maja Matković
Mama Maja mirotvorac
Vježbajmo zajedno
Znam što želim
Sretna knjiga - Internet trgovina