Naslovnica
Vrati me korak natragSuper roditelj - početna stranica
Oplodnja

Početak trudnoće je začeće kada spermij oplodi jajašce obično u gornjem dijelu jajnika. Nastupa završni stadij mejoze i oplođeno jajašce se počinje dijeliti kako bi formiralo embrij koji se kreće jajovodom do maternice.
Obično se uhvati za stijenku maternice i od nje uzima hranu i kisik. Stijenka maternice postaje zadebljana kako ne bi došlo do mjesečnice.
Većini žena je izostanak mjesečnice prvi znak da su trudne. Tek nakon što se dijete rodi, žene ponovno počinju dobivati mjesečnicu. Formira se organ – posteljica, koji drži embrij pričvršćenim za unutarnju stijenku maternice, hrani ga, daje mu kisik i odnosi djetetov otpad.
Otprilike 8 tjedana nakon začeća glavni organi su formirani i tada se embrij počinje nazivati fetus. Fetus je spojen sa posteljicom pupčanom vrpcom koja sadrži dvije arterije koje prenose krv u posteljicu i venu koja odnosi krv natrag fetusu.
Prema tome majka osigurava hranu i kisik fetusu i izlučuje fetusove otpatke kroz svoje bubrege i pluća. No njen je krvotok odvojen od krvotoka fetusa tako da njihova krv ne miješa. Kisik i hrana se razmjenjuju putem posteljice.
Jadranka Žderić
Medijska kultura djece i mladih
Mogućnosti i ograničenja
19,5 × 24,5 cm, 256 stranica;
meki uvez, cijena 120 kn

  • Teorijska razmatranja
  • Upoznavanje s hrvatskom i svjetskom praksom
  • Metodičke radionice (velika škola pripreme školskih tiskovina)
  • Savjetovališta za roditelje i učitelje
  • Ogledni tekstovi novinara, književnika...

Davno je Jan Amos Komensky u svojem djelu Didactica Magna napisao: Da bi se sve lakše pamtilo, čula trebaju raditi što više. Na primjer: sluh valja stalno povezivati s vidom, govor s rukom, ne samo na taj način što ćemo pričati ono što trebaju znati da bi im ušlo kroz uši, već što ćemo i slikati da bi im se stvari mogle kroz oči stisnuti u pamet. Ljude valja učiti, do najveće moguće mjere, da svoje znanje ne crpu iz knjiga, već da proučavaju nebo i zemlju, hrastove i bukve, tj. da proučavaju i ispituju same stvari, a ne tuđa zapažanja o stvarima.

Vrijedi li ta njegova preporuka i danas u informatičkom vremenu kad kola nevjerojatan broj informacija i nudi se niz gotovih rješenja? Omogućuju li društvene okolnosti sporo, postupno učenje koje će odgovarati čovjekovoj prirodi, odnosno pojedinoj njegovoj razvojnoj fazi te koja je pozicija škole u tim brzim društvenim promjenama.

Autorica tako pokušava otkriti na koji način suvremeni mediji (tiskovine, televizija, internet, kompjutorske igre.) utječu na proces učenja te komunikaciju tzv. starim medijima (knjiga, muzej.). Ovo je pokušaj otkrivanja metodičkih načina spajanja komunikacije raznovrsnim medijima poštujući sve pozitivne razvojne aspekte, ali i upozoravajući na potrebu zaštite djece i učenika od raznovrsnih oblika zloporaba.

[Ulomci iz recenzije Dragutina Lučića]
Propitujući vještine i strategije medijskog školovanja, blagotvoran, ali i razoran utjecaj, osobito elektroničkih medija - televizije i interneta - na razvoj djece, autorica postavlja niz suvislih moralnih, odnosno praktičnih pitanja na koja nudi i isto toliko socijalno odgovornih odgovora ponajprije upućenih roditeljima i učiteljima, a onda, dakako, na način primjeren njihovoj dobi, i djeci.

Pred nama je elaboracija koja nije tek puko izolirano teoretiziranje o medijima i sentimentalno zdvajanje nad sudbinom slabih i nejakih, nego smireno promišljanje koje ni u jednom jedinom trenutku ne zaboravlja da se krize, poteškoće, nesporazumi, negacije mogu i imaju razriješiti u socijalno odgovornoj praksi.

kolumnist:
Maja Matković
Mama Maja mirotvorac
kolumnist:
Maja Matković
Mama Maja mirotvorac
Vježbajmo zajedno
Znam što želim
Sretna knjiga - Internet trgovina