Naslovnica
Vrati me korak natragSuper roditelj - početna stranica
Temperamentno dijete
Pitanje (1): 
 
Moj sin ima vrlo buran temperament i lako se rasrdi, za svaku sitnicu. Na sve smo načine pokušali promijeniti tu naviku (bilo umirivanjem, bilo kaznama), ali on je tada još i gori. Čini upravo suprotno od onoga što mu kažemo.
 
Pitanje (2):
 
Moj sin (star 5 godina) vrlo je burnog temperamenta. Njegovo raspoloženje lako se mijenja: čas je zadovoljan a čas jako nagao, razdražljiv, a ponekad bude i nasilan – dobiva želju da tuče ljude oko sebe. Vrlo je teško reći mu da svoje nezadovoljstvo ne iskaljuje na drugima, ili reći mu što je ispravno, a što nije.
 
Odgovor:
 
Evo nekoliko prijedloga:
 
(1) Razjasnite mu njegove osjećaje
 
Dajte mu do znanja da razumijete kako se osjeća. Ukažite mu na njegove trenutačne osjećaje i pojasnite mu ih. Osim toga, možete ga zamoliti da razmisli o drugačijim načinima izražavanja bilo kakvih osjećaja na pozitivan način. Neke od tih načina možete mu i sami predložiti.
 
(2) Istaknite prilike u kojima se on dolično ponaša
 
Potaknite ga tako da mu kažete koji su njegovi postupci kojima ste svjedočili ispravni. Čak možete razmisliti o tome da ga nekako nagradite za lijepo ponašanje u jednom dužem razdoblju.
Teško je naučiti dijete što je pravo, a što krivo u trenutku njegove provale bijesa. Zato je važno za vas kao roditelja da primijetite kada je njegovo ponašanje pozitivno. A važno je i da mu date podršku i nagradite ga za takvo ponašanje.
 
(3) Budite mu uzor
 
Djeca uče od svojih roditelja i bilo bi dobro kad biste mu mogli pokazati kako se vi i vaš partner suočavate s negativnim emocijama na pozitivan način.
 
(4) Postavite jasna pravila
 
Većina djece ne zna što je pravo a što krivo, a često nisu svjesna ograničenja tijekom svojih postupaka. Djeca također trebaju imati razrađen svakodnevni raspored dužnosti i obaveza, ali i prava kako bi stekla dobre životne navike. Roditelji mogu postaviti obiteljska pravila tako da se djeca upoznaju s roditeljskim očekivanjima. Prikladne nagrade i kazne moraju se udjeljivati prema dogovorenim obiteljskim pravilima.
 
(5) Postoji program zvan PPO
 
(Program pozitivnog odgoja) koji je vrlo dobar pri pomaganju roditeljima da se uhvate u koštac s negativnim ponašanjem djece. Za podrobnije informacije možete kontaktirati  Fei Yue Counseling Centre (Savjetodavni centar Fei Yue) na broj 6563 1106.
Jadranka Žderić
Medijska kultura djece i mladih
Mogućnosti i ograničenja
19,5 × 24,5 cm, 256 stranica;
meki uvez, cijena 120 kn

  • Teorijska razmatranja
  • Upoznavanje s hrvatskom i svjetskom praksom
  • Metodičke radionice (velika škola pripreme školskih tiskovina)
  • Savjetovališta za roditelje i učitelje
  • Ogledni tekstovi novinara, književnika...

Davno je Jan Amos Komensky u svojem djelu Didactica Magna napisao: Da bi se sve lakše pamtilo, čula trebaju raditi što više. Na primjer: sluh valja stalno povezivati s vidom, govor s rukom, ne samo na taj način što ćemo pričati ono što trebaju znati da bi im ušlo kroz uši, već što ćemo i slikati da bi im se stvari mogle kroz oči stisnuti u pamet. Ljude valja učiti, do najveće moguće mjere, da svoje znanje ne crpu iz knjiga, već da proučavaju nebo i zemlju, hrastove i bukve, tj. da proučavaju i ispituju same stvari, a ne tuđa zapažanja o stvarima.

Vrijedi li ta njegova preporuka i danas u informatičkom vremenu kad kola nevjerojatan broj informacija i nudi se niz gotovih rješenja? Omogućuju li društvene okolnosti sporo, postupno učenje koje će odgovarati čovjekovoj prirodi, odnosno pojedinoj njegovoj razvojnoj fazi te koja je pozicija škole u tim brzim društvenim promjenama.

Autorica tako pokušava otkriti na koji način suvremeni mediji (tiskovine, televizija, internet, kompjutorske igre.) utječu na proces učenja te komunikaciju tzv. starim medijima (knjiga, muzej.). Ovo je pokušaj otkrivanja metodičkih načina spajanja komunikacije raznovrsnim medijima poštujući sve pozitivne razvojne aspekte, ali i upozoravajući na potrebu zaštite djece i učenika od raznovrsnih oblika zloporaba.

[Ulomci iz recenzije Dragutina Lučića]
Propitujući vještine i strategije medijskog školovanja, blagotvoran, ali i razoran utjecaj, osobito elektroničkih medija - televizije i interneta - na razvoj djece, autorica postavlja niz suvislih moralnih, odnosno praktičnih pitanja na koja nudi i isto toliko socijalno odgovornih odgovora ponajprije upućenih roditeljima i učiteljima, a onda, dakako, na način primjeren njihovoj dobi, i djeci.

Pred nama je elaboracija koja nije tek puko izolirano teoretiziranje o medijima i sentimentalno zdvajanje nad sudbinom slabih i nejakih, nego smireno promišljanje koje ni u jednom jedinom trenutku ne zaboravlja da se krize, poteškoće, nesporazumi, negacije mogu i imaju razriješiti u socijalno odgovornoj praksi.

kolumnist:
Maja Matković
Mama Maja mirotvorac
kolumnist:
Maja Matković
Mama Maja mirotvorac
Vježbajmo zajedno
Znam što želim
Sretna knjiga - Internet trgovina