Naslovnica
Vrati me korak natragSuper roditelj - početna stranica
Moja mašta može svašta
Čovjek je jedino biće koje može maštati, snatriti, snivati, i na javi i u snu!

Mašta pomaže da se riješe nesavladivi problemi, mašta pruža puno zadovoljstva i radosti. Odrasli često zaboravljaju kako je lijepo maštati.

Zato se poigrajte zajedno maštovitih igara, pričajte I čitajte priče koje vas mogu odvesti u izmaštani svijet. 
 

POTRAGA ZA ČAROBNIM GRAHOM
 
Posao je uvijek lakši kada se udruže glave moćnih čarobnjaka.
- Što je potrebno: 
  • prazan spremnik   
  • šareni grašci od želea
- Kako igrati:
  1. Neka gosti na zabavi riješe serije lukavo kriptiranih pojmova kako bi našli sakrivena magična zrna graha (maštovit spremnik ispunjen šarenim grahom od želea koje će djeca moći sakupiti i ponijeti kući).
  2. Kako bi započeli potragu prvo odaberite šest dobrih mjesta za skrivanje u svojoj kući i u dvorištu (neka zadnje mjesto bude gdje ste sakrili blago). A onda napišite pojam koji će ih odvesti do svakog mjesta.
  3. Neki prijedlozi za kriptirane pojmove: prvi pojam, koji bi mogao usmjeriti djecu da traže ispod ćupa sa nevenima mogla bi biti  napisana unatraške tako da je oni moraju držati pred ogledalom i tako pročitati. Drugi pojam, sakriven ispod tegle sa cvijećem, mogao bi ih odvesti do poštanskog sandučića. Ovoga puta biste pojam mogli napisati sa bijelom voštanom bojicom na bijelom papiru kojeg ste ostavili sa markerom u boji i uputama kako se tim markerom mora šarati po papiru kako bi se otkrila poruka. Za ostale pojmove, razmislite o rješavanju zagonetke, kojeg slijedi numerički kod i ključ u prijevodu svakog broja u slovo, ili možete čak kreirati i potragu za riječima – slagalicama.
Jadranka Žderić
Medijska kultura djece i mladih
Mogućnosti i ograničenja
19,5 × 24,5 cm, 256 stranica;
meki uvez, cijena 120 kn

  • Teorijska razmatranja
  • Upoznavanje s hrvatskom i svjetskom praksom
  • Metodičke radionice (velika škola pripreme školskih tiskovina)
  • Savjetovališta za roditelje i učitelje
  • Ogledni tekstovi novinara, književnika...

Davno je Jan Amos Komensky u svojem djelu Didactica Magna napisao: Da bi se sve lakše pamtilo, čula trebaju raditi što više. Na primjer: sluh valja stalno povezivati s vidom, govor s rukom, ne samo na taj način što ćemo pričati ono što trebaju znati da bi im ušlo kroz uši, već što ćemo i slikati da bi im se stvari mogle kroz oči stisnuti u pamet. Ljude valja učiti, do najveće moguće mjere, da svoje znanje ne crpu iz knjiga, već da proučavaju nebo i zemlju, hrastove i bukve, tj. da proučavaju i ispituju same stvari, a ne tuđa zapažanja o stvarima.

Vrijedi li ta njegova preporuka i danas u informatičkom vremenu kad kola nevjerojatan broj informacija i nudi se niz gotovih rješenja? Omogućuju li društvene okolnosti sporo, postupno učenje koje će odgovarati čovjekovoj prirodi, odnosno pojedinoj njegovoj razvojnoj fazi te koja je pozicija škole u tim brzim društvenim promjenama.

Autorica tako pokušava otkriti na koji način suvremeni mediji (tiskovine, televizija, internet, kompjutorske igre.) utječu na proces učenja te komunikaciju tzv. starim medijima (knjiga, muzej.). Ovo je pokušaj otkrivanja metodičkih načina spajanja komunikacije raznovrsnim medijima poštujući sve pozitivne razvojne aspekte, ali i upozoravajući na potrebu zaštite djece i učenika od raznovrsnih oblika zloporaba.

[Ulomci iz recenzije Dragutina Lučića]
Propitujući vještine i strategije medijskog školovanja, blagotvoran, ali i razoran utjecaj, osobito elektroničkih medija - televizije i interneta - na razvoj djece, autorica postavlja niz suvislih moralnih, odnosno praktičnih pitanja na koja nudi i isto toliko socijalno odgovornih odgovora ponajprije upućenih roditeljima i učiteljima, a onda, dakako, na način primjeren njihovoj dobi, i djeci.

Pred nama je elaboracija koja nije tek puko izolirano teoretiziranje o medijima i sentimentalno zdvajanje nad sudbinom slabih i nejakih, nego smireno promišljanje koje ni u jednom jedinom trenutku ne zaboravlja da se krize, poteškoće, nesporazumi, negacije mogu i imaju razriješiti u socijalno odgovornoj praksi.

kolumnist:
Maja Matković
Mama Maja mirotvorac
kolumnist:
Maja Matković
Mama Maja mirotvorac
Vježbajmo zajedno
Znam što želim
Sretna knjiga - Internet trgovina