Naslovnica
Vrati me korak natragSuper roditelj - početna stranica
Ne lete samo proljetni leptiri - palačinke mogu dobiti krila!
 
PALAČINKE KOJE LETE

Opet palačinke? Kako dosadno, uvijek ista priča. A ti bi nešto novo i drugačije... Rješenje je vrlo lako. Neke stare već kušane recepte uvijek možemo malo preinačiti. Na primjer, palačinke koje lete. Leptir, padobran...
 
Za njih vam treba:
  • nekoliko palačinki
  • nekoliko piškota
  • čokoladni preljev
  • tučeno slatko vrhnje (šlag)
  • šareni bombončići (npr. žele bomboni)
  • nekoliko kandiranih višanja
ZMAJ

Oblikuj ga od dviju palačinki preklopljenih dvaput kojima ćeš odrezati rub  tako da dobiješ 2 jednaka trokuta. Okreni ih tako da se dodiruju svojom širom stranom. Ukrasi ga bombončićima i šlagom! Uže iscrtaj na tanjuru čokoladnim preljevom.
 
PADOBRANAC

Dovoljna je jedna, samo jednom preklopljena palačinka. Stavimo je na gornju polovicu tanjura i ukrasimo. Od piškota napravimo padobranca, a šlagom iscrtamo užad koja ga povezuje s padobranom.

Saša Martinović-Kunović
Jadranka Žderić
Medijska kultura djece i mladih
Mogućnosti i ograničenja
19,5 × 24,5 cm, 256 stranica;
meki uvez, cijena 120 kn

  • Teorijska razmatranja
  • Upoznavanje s hrvatskom i svjetskom praksom
  • Metodičke radionice (velika škola pripreme školskih tiskovina)
  • Savjetovališta za roditelje i učitelje
  • Ogledni tekstovi novinara, književnika...

Davno je Jan Amos Komensky u svojem djelu Didactica Magna napisao: Da bi se sve lakše pamtilo, čula trebaju raditi što više. Na primjer: sluh valja stalno povezivati s vidom, govor s rukom, ne samo na taj način što ćemo pričati ono što trebaju znati da bi im ušlo kroz uši, već što ćemo i slikati da bi im se stvari mogle kroz oči stisnuti u pamet. Ljude valja učiti, do najveće moguće mjere, da svoje znanje ne crpu iz knjiga, već da proučavaju nebo i zemlju, hrastove i bukve, tj. da proučavaju i ispituju same stvari, a ne tuđa zapažanja o stvarima.

Vrijedi li ta njegova preporuka i danas u informatičkom vremenu kad kola nevjerojatan broj informacija i nudi se niz gotovih rješenja? Omogućuju li društvene okolnosti sporo, postupno učenje koje će odgovarati čovjekovoj prirodi, odnosno pojedinoj njegovoj razvojnoj fazi te koja je pozicija škole u tim brzim društvenim promjenama.

Autorica tako pokušava otkriti na koji način suvremeni mediji (tiskovine, televizija, internet, kompjutorske igre.) utječu na proces učenja te komunikaciju tzv. starim medijima (knjiga, muzej.). Ovo je pokušaj otkrivanja metodičkih načina spajanja komunikacije raznovrsnim medijima poštujući sve pozitivne razvojne aspekte, ali i upozoravajući na potrebu zaštite djece i učenika od raznovrsnih oblika zloporaba.

[Ulomci iz recenzije Dragutina Lučića]
Propitujući vještine i strategije medijskog školovanja, blagotvoran, ali i razoran utjecaj, osobito elektroničkih medija - televizije i interneta - na razvoj djece, autorica postavlja niz suvislih moralnih, odnosno praktičnih pitanja na koja nudi i isto toliko socijalno odgovornih odgovora ponajprije upućenih roditeljima i učiteljima, a onda, dakako, na način primjeren njihovoj dobi, i djeci.

Pred nama je elaboracija koja nije tek puko izolirano teoretiziranje o medijima i sentimentalno zdvajanje nad sudbinom slabih i nejakih, nego smireno promišljanje koje ni u jednom jedinom trenutku ne zaboravlja da se krize, poteškoće, nesporazumi, negacije mogu i imaju razriješiti u socijalno odgovornoj praksi.

kolumnist:
Maja Matković
Mama Maja mirotvorac
kolumnist:
Maja Matković
Mama Maja mirotvorac
Vježbajmo zajedno
Znam što želim
Sretna knjiga - Internet trgovina