Naslovnica
Vrati me korak natragSuper roditelj - početna stranica
Pomognite svojem djetetu da se riješi stresa
 
Nije neuobičajeno da i mala djeca budu izložena stresu.
 
Izvori stresa
 
• Tip osobnosti
Svako dijete rođeno je s nekim urođenim osobinama. Te osobine mogu utjecati na način reagiranja na ljude, događaje i na stres.
 
• Okruženje
Za većinu djece, stresu iz svojeg okruženja prvenstveno su izložena kod kuće i u školi.
 
• Značajniji događaji
Djeca će neizbježno biti izložena određenom stresu kako prelaze iz jedne faze razvoja u drugu. Iskusit će različite situacije i biti suočena s događajima koji zahtijevaju nove vještine i načine hvatanja ukoštac s njima.
 
• Međuljudski odnosi
Dijete će doživjeti manje stresa ako je njegov odnos s njemu bitnim ljudima topao i pun ljubavi, gdje se osjeća prihvaćen i gdje se može potvrditi kao osoba.
 
Posljedice prevelike izloženosti stresu
 
 
Emocionalni problemi
- depresija
- sramežljivost i pretjerana osjetljivost
- nedostatnost
- strah i tjeskoba
 
Problemi u ponašanju
- neposlušno je
- krade
- odbija ići u školu
- nasilno je
 
Fizički problemi
-nervozni manirizimi
-bolest
 
 
Hvatanje ukoštac sa stresom
 
• Prihvatite stres
Kažite djetetu da je život pun stresnih situacija i pomognite mu da ih prevlada.
 
• Prilagodite se kućnom okruženju
Osobe koje vam pomažu oko vođenja kućanstva ili čuvanja djeteta nemojte često mijenjati ako nema prave potrebe za tim, i držite se kućnih pravila.
 
• Postavite realna očekivanja
Djetetu postavite odgovarajuće norme, ali spremno prihvatite i neuspjehe u dostizanju normi. Spoznajte sposobnosti i sklonosti svoga djeteta i radite u okviru njegovih mogućnosti. 
 
 
 
• Uspostavite prava i obveze
Postavite neka minimalna pravila i norme. Puste djetetu da čini što želi sve dok se drži tih pravila i normi.
 
• Nemojte ga preopteretiti
Upoznajte se se količinom obaveza svojeg djeteta kako ga ne biste preopteretili, te da ima dovoljno vremena i za rad i za igru.
 
• Potaknite ga da se igra i rekreira
Igrajte se i zabavljajte s djetetom.
 
• Neka bude spremno
Pomognite svojem djetetu da se pripremi za stresne situacije u životu.
 
• Naučite ga raznim načinima opuštanja
Pokažite svojem djetetu načine opuštanja i pustite ga da bude kreativno u iznalaženju igara kakve želi.
 
• Učvrstite odnose
Učinite da se vaš dijete osjeti voljeno i prihvaćeno. Time mu poručujete da ima nekoga kome će se obratiti, s kime će podijeliti osjećaje i brige, te s kime će se osjećati zaštićeno.
 
• Podučite ga vještinama suočavanja s raznim situacijama
Dajte djetetu priliku da eksperimentira i iskusi uspjeh u onome što radi. Odhrvajte se napasti da mu uskočite u pomoć u svakoj zahtjevnijoj situaciji na koju naiđe.
Jadranka Žderić
Medijska kultura djece i mladih
Mogućnosti i ograničenja
19,5 × 24,5 cm, 256 stranica;
meki uvez, cijena 120 kn

  • Teorijska razmatranja
  • Upoznavanje s hrvatskom i svjetskom praksom
  • Metodičke radionice (velika škola pripreme školskih tiskovina)
  • Savjetovališta za roditelje i učitelje
  • Ogledni tekstovi novinara, književnika...

Davno je Jan Amos Komensky u svojem djelu Didactica Magna napisao: Da bi se sve lakše pamtilo, čula trebaju raditi što više. Na primjer: sluh valja stalno povezivati s vidom, govor s rukom, ne samo na taj način što ćemo pričati ono što trebaju znati da bi im ušlo kroz uši, već što ćemo i slikati da bi im se stvari mogle kroz oči stisnuti u pamet. Ljude valja učiti, do najveće moguće mjere, da svoje znanje ne crpu iz knjiga, već da proučavaju nebo i zemlju, hrastove i bukve, tj. da proučavaju i ispituju same stvari, a ne tuđa zapažanja o stvarima.

Vrijedi li ta njegova preporuka i danas u informatičkom vremenu kad kola nevjerojatan broj informacija i nudi se niz gotovih rješenja? Omogućuju li društvene okolnosti sporo, postupno učenje koje će odgovarati čovjekovoj prirodi, odnosno pojedinoj njegovoj razvojnoj fazi te koja je pozicija škole u tim brzim društvenim promjenama.

Autorica tako pokušava otkriti na koji način suvremeni mediji (tiskovine, televizija, internet, kompjutorske igre.) utječu na proces učenja te komunikaciju tzv. starim medijima (knjiga, muzej.). Ovo je pokušaj otkrivanja metodičkih načina spajanja komunikacije raznovrsnim medijima poštujući sve pozitivne razvojne aspekte, ali i upozoravajući na potrebu zaštite djece i učenika od raznovrsnih oblika zloporaba.

[Ulomci iz recenzije Dragutina Lučića]
Propitujući vještine i strategije medijskog školovanja, blagotvoran, ali i razoran utjecaj, osobito elektroničkih medija - televizije i interneta - na razvoj djece, autorica postavlja niz suvislih moralnih, odnosno praktičnih pitanja na koja nudi i isto toliko socijalno odgovornih odgovora ponajprije upućenih roditeljima i učiteljima, a onda, dakako, na način primjeren njihovoj dobi, i djeci.

Pred nama je elaboracija koja nije tek puko izolirano teoretiziranje o medijima i sentimentalno zdvajanje nad sudbinom slabih i nejakih, nego smireno promišljanje koje ni u jednom jedinom trenutku ne zaboravlja da se krize, poteškoće, nesporazumi, negacije mogu i imaju razriješiti u socijalno odgovornoj praksi.

kolumnist:
Maja Matković
Mama Maja mirotvorac
kolumnist:
Maja Matković
Mama Maja mirotvorac
Vježbajmo zajedno
Znam što želim
Sretna knjiga - Internet trgovina