Naslovnica
Vrati me korak natragSuper roditelj - početna stranica
Muški reproduktivni organi
Testisi proizvode i izlučuju hormon testosteron. Testisi sadrže stanice koje formiraju spermu, spermatoziode, u dugim cjevčicama.
 Spermatozoidi tada putuju izduženom strukturom, epidimisom (pasjemenikom), gdje sazrijevaju i gdje se pohranjuju spremni za ejakulaciju. Nakon ejakulacije u sjemenu, sperma može oploditi jajašce u razdoblju od otprilike 72 sata. Epidimis je povezan s testisom preko sjemenovoda koji je pak povezan sa uretrom ili mokraćnom cijevi koja se nalazi u penisu. Spermatozoidu je potrebna tekućina u kojoj bi plivao i u kojoj bi dobivao hranu. To dobiva pomoću sjemene tekućine ili sperme.
Dva sjemena mjehurića, glavne muške spolne žlijezde, otvaraju se u sjemenovodu prije nego uđu u mokraćnu cijev. Oni stvaraju većinu sjemene tekućine. Također, obližnje prostatne žlijezde i Cowperove žlijezde daju tekućinu sjemenu.
 
 
Temperatura testisa mora biti manje od temperature ostatka tijela da bi se sperma normalno razvijala i visila izvan tijela, u skrotumu. Nošenje uskih hlača tijekom dužeg razdoblja može naštetiti stvaranu sperme. Posve je normalno da testisi budu različite veličine.
Penis sadrži bogatu zalihu krvi i živaca. Može se promijeniti od malog i mekog do krutog u erekciji kada se spužvasto tkivo (corpus cavernosum i corpus spongiosum) u penisu ispuni krvlju i prouzroči erekciju.
Erekcija nastupa kada se muškarac seksualno uzbudi. Penis ne sadrži kosti niti je sastavljen od mišića. Kožica ili prepucij je nabor kože koji štiti glavić penisa i mora se održavati čistom na način da se odmakne unatrag kako bi se glavić mogao oprati. Korica se može kirurški odstraniti obrezivanjem koje je obavezno kod nekih religija. Sjemeni mjehurić izlučuje alkalinsku tekućinu koja formira volumen sjemena.
Prostatna žlijezda također izlučuje dio tekućine koja je dio sjemena. Sjeme prolazi kroz pasjemenike, sjemenike i mokraćnu cijev. Tijekom normalne aktivnosti, urin iz mjehura prolazi kroz mokraćnu cijev i penis prema van. No, kad je muškarac seksualno uzbuđen, spužvasto tkivo u penisu ispuni se krvlju, penis postaje duži i u erekciji. Tijekom snošaja, sperma koja pliva u sjemenoj tekućini brzo se otpušta u vaginu, putuje maternicom do jajovoda kako bi oplodila jajašce ili umrla.
Jadranka Žderić
Medijska kultura djece i mladih
Mogućnosti i ograničenja
19,5 × 24,5 cm, 256 stranica;
meki uvez, cijena 120 kn

  • Teorijska razmatranja
  • Upoznavanje s hrvatskom i svjetskom praksom
  • Metodičke radionice (velika škola pripreme školskih tiskovina)
  • Savjetovališta za roditelje i učitelje
  • Ogledni tekstovi novinara, književnika...

Davno je Jan Amos Komensky u svojem djelu Didactica Magna napisao: Da bi se sve lakše pamtilo, čula trebaju raditi što više. Na primjer: sluh valja stalno povezivati s vidom, govor s rukom, ne samo na taj način što ćemo pričati ono što trebaju znati da bi im ušlo kroz uši, već što ćemo i slikati da bi im se stvari mogle kroz oči stisnuti u pamet. Ljude valja učiti, do najveće moguće mjere, da svoje znanje ne crpu iz knjiga, već da proučavaju nebo i zemlju, hrastove i bukve, tj. da proučavaju i ispituju same stvari, a ne tuđa zapažanja o stvarima.

Vrijedi li ta njegova preporuka i danas u informatičkom vremenu kad kola nevjerojatan broj informacija i nudi se niz gotovih rješenja? Omogućuju li društvene okolnosti sporo, postupno učenje koje će odgovarati čovjekovoj prirodi, odnosno pojedinoj njegovoj razvojnoj fazi te koja je pozicija škole u tim brzim društvenim promjenama.

Autorica tako pokušava otkriti na koji način suvremeni mediji (tiskovine, televizija, internet, kompjutorske igre.) utječu na proces učenja te komunikaciju tzv. starim medijima (knjiga, muzej.). Ovo je pokušaj otkrivanja metodičkih načina spajanja komunikacije raznovrsnim medijima poštujući sve pozitivne razvojne aspekte, ali i upozoravajući na potrebu zaštite djece i učenika od raznovrsnih oblika zloporaba.

[Ulomci iz recenzije Dragutina Lučića]
Propitujući vještine i strategije medijskog školovanja, blagotvoran, ali i razoran utjecaj, osobito elektroničkih medija - televizije i interneta - na razvoj djece, autorica postavlja niz suvislih moralnih, odnosno praktičnih pitanja na koja nudi i isto toliko socijalno odgovornih odgovora ponajprije upućenih roditeljima i učiteljima, a onda, dakako, na način primjeren njihovoj dobi, i djeci.

Pred nama je elaboracija koja nije tek puko izolirano teoretiziranje o medijima i sentimentalno zdvajanje nad sudbinom slabih i nejakih, nego smireno promišljanje koje ni u jednom jedinom trenutku ne zaboravlja da se krize, poteškoće, nesporazumi, negacije mogu i imaju razriješiti u socijalno odgovornoj praksi.

kolumnist:
Maja Matković
Mama Maja mirotvorac
kolumnist:
Maja Matković
Mama Maja mirotvorac
Vježbajmo zajedno
Znam što želim
Sretna knjiga - Internet trgovina