Naslovnica
Upišite pojam ili ga odaberite među tagovima:
Ustav, Pad zapadnog rimskog carstva, Feudalizam, Sila teža, Konzul, Oblik zemlje, Jame, Eolski reljef, Predromanika, Mora, Mezopotamija, Bratovštine, Riječni (fluvijalni) reljef, Geološka doba, Bizant, Kmet, Demos, Obitelj, Padaline, Obalni reljef, Grčka mitologija, Faraon, Klif, Diktator, Špilja, Proročište, Rimska republika, Jugendstil ili (Art Nouveau, Secesija, Art deco), Sparta, Drugi svjetski rat, Romanizacija, Građa zemlje, Republika, Anaerobni organizmi, Kolonizacija, Heleni (Grci), Krški reljef, Plima i oseka, Religija, Totalitarizam,
Vrati me korak natragSretna škola - početna stranica
Bogatim rječnik
Isto zvuči, al ne znači
čep
ono čime se zatvaraju boce, posuđe ili što drugo ima kružni otvor jedno od dodatnih izbočenja na potplatu kopačke sa svrhom da spriječi klizanje nogometaša na travi
crijevo
dio probavnog sustava između želuca i čmara, dug, rastezljiv dio probavnog sustava u čovjeka i u životinja
 
gibak, savitljiv šupalj predmet kroz koji se provodi tekućina ili plin, obično od gume
ćuba

ćuperak od perja na glavi nekih ptica (kukma)

dio kose nadignut ili začešljan da se izrazito izdiže
 

crnčić
crnac (mali crnac)
 
tradicionalani primorski nakit u obliku crnčeve glave  izrađen u crnom poludragulju kao naušnice
časnik
onaj koji ima visoku i ujedno počasnu službu
 
oficir u trgovačkoj mornarici
čačkalica
tanki drveni štapić za uklanjanje ostataka hrane između zuba
 
vrlo mršava osoba
 
ćuk
manja noćna grabljivica iz porodice sova
 
priglup čovjek
cvjećar
onaj koji uzgaja cvijeće koji se bavi cvjećarstvom kao zanimanjem
 
onaj koji prodaje cvijeće
ćud

ukupnost temperamenta, karaktera i nagona (o čovjeku i životinji)

promjenjiva narav, hirovitost

Jadranka Žderić
Medijska kultura djece i mladih
Mogućnosti i ograničenja
19,5 × 24,5 cm, 256 stranica;
meki uvez, cijena 120 kn

  • Teorijska razmatranja
  • Upoznavanje s hrvatskom i svjetskom praksom
  • Metodičke radionice (velika škola pripreme školskih tiskovina)
  • Savjetovališta za roditelje i učitelje
  • Ogledni tekstovi novinara, književnika...

Davno je Jan Amos Komensky u svojem djelu Didactica Magna napisao: Da bi se sve lakše pamtilo, čula trebaju raditi što više. Na primjer: sluh valja stalno povezivati s vidom, govor s rukom, ne samo na taj način što ćemo pričati ono što trebaju znati da bi im ušlo kroz uši, već što ćemo i slikati da bi im se stvari mogle kroz oči stisnuti u pamet. Ljude valja učiti, do najveće moguće mjere, da svoje znanje ne crpu iz knjiga, već da proučavaju nebo i zemlju, hrastove i bukve, tj. da proučavaju i ispituju same stvari, a ne tuđa zapažanja o stvarima.

Vrijedi li ta njegova preporuka i danas u informatičkom vremenu kad kola nevjerojatan broj informacija i nudi se niz gotovih rješenja? Omogućuju li društvene okolnosti sporo, postupno učenje koje će odgovarati čovjekovoj prirodi, odnosno pojedinoj njegovoj razvojnoj fazi te koja je pozicija škole u tim brzim društvenim promjenama.

Autorica tako pokušava otkriti na koji način suvremeni mediji (tiskovine, televizija, internet, kompjutorske igre.) utječu na proces učenja te komunikaciju tzv. starim medijima (knjiga, muzej.). Ovo je pokušaj otkrivanja metodičkih načina spajanja komunikacije raznovrsnim medijima poštujući sve pozitivne razvojne aspekte, ali i upozoravajući na potrebu zaštite djece i učenika od raznovrsnih oblika zloporaba.

[Ulomci iz recenzije Dragutina Lučića]
Propitujući vještine i strategije medijskog školovanja, blagotvoran, ali i razoran utjecaj, osobito elektroničkih medija - televizije i interneta - na razvoj djece, autorica postavlja niz suvislih moralnih, odnosno praktičnih pitanja na koja nudi i isto toliko socijalno odgovornih odgovora ponajprije upućenih roditeljima i učiteljima, a onda, dakako, na način primjeren njihovoj dobi, i djeci.

Pred nama je elaboracija koja nije tek puko izolirano teoretiziranje o medijima i sentimentalno zdvajanje nad sudbinom slabih i nejakih, nego smireno promišljanje koje ni u jednom jedinom trenutku ne zaboravlja da se krize, poteškoće, nesporazumi, negacije mogu i imaju razriješiti u socijalno odgovornoj praksi.

kolumnist:
Maja Matković
Mama Maja mirotvorac
Sretna knjiga - Internet trgovina