Naslovnica
Upišite pojam ili ga odaberite među tagovima:
Zvijezde, Arapska kultura, Prosvjetiteljstvo, Vjetar, Feudalizam, Civilizacija, Senior, vazal, Rimska republika, Polja u kršu, Plemić, Diktator, Kršćanstvo, Salinitet, Tlak zraka, Rimska vojska, Helenizam, Križarski ratovi, Računalo, Morske struje, Arhiva, Imperijalizam, Povijesni izvori, Unitarijanizam, Građa zemlje, Anaerobni organizmi, Jugendstil ili (Art Nouveau, Secesija, Art deco), Aerobni organizmi, Zakonik, Oceani, Atmosfera (zračni omotač), Svemir, Plima i oseka, Provincija, Estuarij, Eolski reljef, Personalna unija, Špilja, Riječni (fluvijalni) reljef, Prvi svjetski rat, Jugo,
Vrati me korak natragZvrkov portal - početna stranica
Povijest

Humanitarna akcija petrinjskih srednjoškolaca trajala je mjesece dana i urodila je s 3000 kuna pomoći za stradale u potresu na Haitiju

 

Učenici Srednje škole Petrinja proveli su humanitarnu akciju pod nazivom „Daj i ti za Haiti“. Prikupljena sredstva od ove akcije odlaze preko računa Crvenog križa na Haiti kao pomoć stradalima u potresu i onima kojima je pomoć u ovim trenutcima najpotrebnija. Sveukupno preko 3000 kuna. Akcija je provedena u tri dijela. Prvom dijelu skupljan je novac prodajom školskog časopisa „Kvake“, u drugom dijelu prodajom t-shirt majica, koje su donirali učenici i profesori, a u trećem dijelu prodajom ulaznica za koncert školskog benda „Šesto čulo“ i školskog zbora, recital američkih bitnika, predavanje o Davidu Salingeru i nastup školske plesne skupine. Uz učenike organizatori ove humanitarne akcije su bili profesorice Ljiljana Lekanić-Kljajić i Mirjana Vučenović-Bendeković, knjižničarka Danijela Mesar i pedagoginja Vesna Boltužić, Dora Gazibara i Goran Marjanović. Publiku i izvođače cateringom je počastila Udruga IKS.

 

Goran Marjanović

 

Jadranka Žderić
Medijska kultura djece i mladih
Mogućnosti i ograničenja
19,5 × 24,5 cm, 256 stranica;
meki uvez, cijena 120 kn

  • Teorijska razmatranja
  • Upoznavanje s hrvatskom i svjetskom praksom
  • Metodičke radionice (velika škola pripreme školskih tiskovina)
  • Savjetovališta za roditelje i učitelje
  • Ogledni tekstovi novinara, književnika...

Davno je Jan Amos Komensky u svojem djelu Didactica Magna napisao: Da bi se sve lakše pamtilo, čula trebaju raditi što više. Na primjer: sluh valja stalno povezivati s vidom, govor s rukom, ne samo na taj način što ćemo pričati ono što trebaju znati da bi im ušlo kroz uši, već što ćemo i slikati da bi im se stvari mogle kroz oči stisnuti u pamet. Ljude valja učiti, do najveće moguće mjere, da svoje znanje ne crpu iz knjiga, već da proučavaju nebo i zemlju, hrastove i bukve, tj. da proučavaju i ispituju same stvari, a ne tuđa zapažanja o stvarima.

Vrijedi li ta njegova preporuka i danas u informatičkom vremenu kad kola nevjerojatan broj informacija i nudi se niz gotovih rješenja? Omogućuju li društvene okolnosti sporo, postupno učenje koje će odgovarati čovjekovoj prirodi, odnosno pojedinoj njegovoj razvojnoj fazi te koja je pozicija škole u tim brzim društvenim promjenama.

Autorica tako pokušava otkriti na koji način suvremeni mediji (tiskovine, televizija, internet, kompjutorske igre.) utječu na proces učenja te komunikaciju tzv. starim medijima (knjiga, muzej.). Ovo je pokušaj otkrivanja metodičkih načina spajanja komunikacije raznovrsnim medijima poštujući sve pozitivne razvojne aspekte, ali i upozoravajući na potrebu zaštite djece i učenika od raznovrsnih oblika zloporaba.

[Ulomci iz recenzije Dragutina Lučića]
Propitujući vještine i strategije medijskog školovanja, blagotvoran, ali i razoran utjecaj, osobito elektroničkih medija - televizije i interneta - na razvoj djece, autorica postavlja niz suvislih moralnih, odnosno praktičnih pitanja na koja nudi i isto toliko socijalno odgovornih odgovora ponajprije upućenih roditeljima i učiteljima, a onda, dakako, na način primjeren njihovoj dobi, i djeci.

Pred nama je elaboracija koja nije tek puko izolirano teoretiziranje o medijima i sentimentalno zdvajanje nad sudbinom slabih i nejakih, nego smireno promišljanje koje ni u jednom jedinom trenutku ne zaboravlja da se krize, poteškoće, nesporazumi, negacije mogu i imaju razriješiti u socijalno odgovornoj praksi.

 
Sretna knjiga - Internet trgovina