Naslovnica
Upišite pojam ili ga odaberite među tagovima:
Faraon, Riječni (fluvijalni) reljef, Mjesno i pojasno (zonsko) vrijeme, Islam, Mitologija, Olimpijske igre, Sige, Romanizacija, Reljef, Estuarij, Prozirnost, Bizant, Oceani, Mjesec, Svemir, Provincija, Romantizam, Glagoljaštvo, Povijest, Inkvizicija, Računalo, Meridijani i paralele, Personalna unija, Špilja, Plebejci, Helenizam, Apostoli, Seoba naroda, Pokrštavanje, Konzul, Sumračnica, Legenda, Klif, Kmet, Perzija, Kora, Imperijalizam, Benediktinci, Arhiv, Proročište,
Vrati me korak natragSretna škola - početna stranica
Bogatim rječnik
Isto zvuči, al ne znači
bosiljak
jednogodišnja zeljasta biljka ugodna mirisa
 
začin od te biljke
budnica
melodija na trubi koja budi vojnike
 
pjesma namijenjena buđenju nacionalnih osjećaja (ilirska, domoljubna, rodoljubna)
brlog
zatvoreno i zaklonjeno mjesto gdje neke životinje borave i provode zimu
 
neuredno i prljavo mjesto
Boje oko mene
 
 
Naizgled slične boje imaju raznovrsne nazive. Pokušaj za svaku boju pronaći imenicu koja bi joj najbolje odgovarala.
 
 
PEPELJASTOSIVO                                                                     
                                                                       MORE
MODROSIVO
                                                                                              JEZERO
AKVAMARINPLAVA                                             HALJINA
 
SIVOPLAVA                                                           OČI
 
LEDENOSIVA                                                                    SLIKA
 
 
 
 
 
Jadranka Žderić
Medijska kultura djece i mladih
Mogućnosti i ograničenja
19,5 × 24,5 cm, 256 stranica;
meki uvez, cijena 120 kn

  • Teorijska razmatranja
  • Upoznavanje s hrvatskom i svjetskom praksom
  • Metodičke radionice (velika škola pripreme školskih tiskovina)
  • Savjetovališta za roditelje i učitelje
  • Ogledni tekstovi novinara, književnika...

Davno je Jan Amos Komensky u svojem djelu Didactica Magna napisao: Da bi se sve lakše pamtilo, čula trebaju raditi što više. Na primjer: sluh valja stalno povezivati s vidom, govor s rukom, ne samo na taj način što ćemo pričati ono što trebaju znati da bi im ušlo kroz uši, već što ćemo i slikati da bi im se stvari mogle kroz oči stisnuti u pamet. Ljude valja učiti, do najveće moguće mjere, da svoje znanje ne crpu iz knjiga, već da proučavaju nebo i zemlju, hrastove i bukve, tj. da proučavaju i ispituju same stvari, a ne tuđa zapažanja o stvarima.

Vrijedi li ta njegova preporuka i danas u informatičkom vremenu kad kola nevjerojatan broj informacija i nudi se niz gotovih rješenja? Omogućuju li društvene okolnosti sporo, postupno učenje koje će odgovarati čovjekovoj prirodi, odnosno pojedinoj njegovoj razvojnoj fazi te koja je pozicija škole u tim brzim društvenim promjenama.

Autorica tako pokušava otkriti na koji način suvremeni mediji (tiskovine, televizija, internet, kompjutorske igre.) utječu na proces učenja te komunikaciju tzv. starim medijima (knjiga, muzej.). Ovo je pokušaj otkrivanja metodičkih načina spajanja komunikacije raznovrsnim medijima poštujući sve pozitivne razvojne aspekte, ali i upozoravajući na potrebu zaštite djece i učenika od raznovrsnih oblika zloporaba.

[Ulomci iz recenzije Dragutina Lučića]
Propitujući vještine i strategije medijskog školovanja, blagotvoran, ali i razoran utjecaj, osobito elektroničkih medija - televizije i interneta - na razvoj djece, autorica postavlja niz suvislih moralnih, odnosno praktičnih pitanja na koja nudi i isto toliko socijalno odgovornih odgovora ponajprije upućenih roditeljima i učiteljima, a onda, dakako, na način primjeren njihovoj dobi, i djeci.

Pred nama je elaboracija koja nije tek puko izolirano teoretiziranje o medijima i sentimentalno zdvajanje nad sudbinom slabih i nejakih, nego smireno promišljanje koje ni u jednom jedinom trenutku ne zaboravlja da se krize, poteškoće, nesporazumi, negacije mogu i imaju razriješiti u socijalno odgovornoj praksi.

kolumnist:
Maja Matković
Mama Maja mirotvorac
Sretna knjiga - Internet trgovina