Naslovnica
Upišite pojam ili ga odaberite među tagovima:
Senior, vazal, Kmet, Pad zapadnog rimskog carstva, Romanizacija, Komunizam, Kršćanstvo, Eolski reljef, Bizant, Helenizam, Rimsko carstvo, Koncentracijski logor, Knjižnica, Religija, Metalno doba, Svemir, Prosvjetiteljstvo, Predromanika, Datumska granica, Povijesni izvori, Grčka mitologija, Personalna unija, Perzija, Oblik zemlje, Krapinski pračovjek, Kršćanski simboli, Geografska karta, Proročište, Estuarij, Demos, Tlak zraka, Polja u kršu, Klif, Katakombe, Prozirnost, Zvijezde, Stanica, Temperatura, Pismo, Filipike, Apostoli,
Vrati me korak natragSretna škola - početna stranica
Škola u prirodi
Putovanje počinje 1
Putovanje počinje 2
Crtamo krajolik 1
Crtamo krajolik 2
Oko mene sve miriše
Živa i neživa priroda
Drvo moj prijatelj 1
Drvo moj prijatelj 2
Da sam drvo 1
Da sam drvo 2
Da sam drvo 3
Da sam drvo 4
Drvo nam poručuje 1
Drvo nam poručuje 2
Drvo nam poručuje 3
Skupljamo šumsko blago 1
Skupljamo šumsko blago 2
Skupljamo šumsko blago 3
Tko živi od otpalog lišća 1
Tko živi od otpalog lišća 2
Tko živi od otpalog lišća 3
Mjerenje opsega debla
Mjerenje opsega stabla
Igre na livadi, proplanku 1
Igre na livadi, proplanku 2
Brojimo tratinčice 1
Brojimo tratinčice 2
Promatranje ptica
Priroda nas hrani 1
Priroda nas hrani 2
Priroda nas hrani 3
Priroda nas hrani 4
Osluškujmo i proizvodimo zvukove livade 1
Osluškujmo i proizvodimo zvukove livade 2
Moj herbarij 1
Moj herbarij 2
Što zagađuje more? 1
Što zagađuje more? 2
Ekopatrola
Natjecateljske igre s vodom
Da sam morska životinja 1
Da sam morska životinja 2
Vježbajmo uz obalu mora 1
Vježbajmo uz obalu mora 2
Osluškujmo i proizvodimo zvukove mora 1
Osluškujmo i proizvodimo zvukove mora 2
Školjke - morske ljepotice 1
Školjke morske ljepotice 2
Izrada čestitke s algama
Natjecanje u brzoj orijentaciji 1
Natjecanje u brzoj orijentaciji 2
Natjecanje u snalaženju pomoću karte 1
Natjecanje u snalaženju pomoću karte 2
Orijentacija u prostoru pomoću karte 1
Orijentacija u prostoru pomoću karte 2
Otkrijmo ljudske tragove 1
Otkrijmo ljudske tragove 2
Upute za siguran boravak u prirodi 1
Upute za siguran boravak u prirodi 2
Upute za siguran boravak u prirodi 3
Upute za siguran boravak u prirodi 4
Zdrave salate
Može li planinski bicikl svladati brda?
Kao prvo, budite jaki kao hrastovo drvo
Jadranka Žderić
Medijska kultura djece i mladih
Mogućnosti i ograničenja
19,5 × 24,5 cm, 256 stranica;
meki uvez, cijena 120 kn

  • Teorijska razmatranja
  • Upoznavanje s hrvatskom i svjetskom praksom
  • Metodičke radionice (velika škola pripreme školskih tiskovina)
  • Savjetovališta za roditelje i učitelje
  • Ogledni tekstovi novinara, književnika...

Davno je Jan Amos Komensky u svojem djelu Didactica Magna napisao: Da bi se sve lakše pamtilo, čula trebaju raditi što više. Na primjer: sluh valja stalno povezivati s vidom, govor s rukom, ne samo na taj način što ćemo pričati ono što trebaju znati da bi im ušlo kroz uši, već što ćemo i slikati da bi im se stvari mogle kroz oči stisnuti u pamet. Ljude valja učiti, do najveće moguće mjere, da svoje znanje ne crpu iz knjiga, već da proučavaju nebo i zemlju, hrastove i bukve, tj. da proučavaju i ispituju same stvari, a ne tuđa zapažanja o stvarima.

Vrijedi li ta njegova preporuka i danas u informatičkom vremenu kad kola nevjerojatan broj informacija i nudi se niz gotovih rješenja? Omogućuju li društvene okolnosti sporo, postupno učenje koje će odgovarati čovjekovoj prirodi, odnosno pojedinoj njegovoj razvojnoj fazi te koja je pozicija škole u tim brzim društvenim promjenama.

Autorica tako pokušava otkriti na koji način suvremeni mediji (tiskovine, televizija, internet, kompjutorske igre.) utječu na proces učenja te komunikaciju tzv. starim medijima (knjiga, muzej.). Ovo je pokušaj otkrivanja metodičkih načina spajanja komunikacije raznovrsnim medijima poštujući sve pozitivne razvojne aspekte, ali i upozoravajući na potrebu zaštite djece i učenika od raznovrsnih oblika zloporaba.

[Ulomci iz recenzije Dragutina Lučića]
Propitujući vještine i strategije medijskog školovanja, blagotvoran, ali i razoran utjecaj, osobito elektroničkih medija - televizije i interneta - na razvoj djece, autorica postavlja niz suvislih moralnih, odnosno praktičnih pitanja na koja nudi i isto toliko socijalno odgovornih odgovora ponajprije upućenih roditeljima i učiteljima, a onda, dakako, na način primjeren njihovoj dobi, i djeci.

Pred nama je elaboracija koja nije tek puko izolirano teoretiziranje o medijima i sentimentalno zdvajanje nad sudbinom slabih i nejakih, nego smireno promišljanje koje ni u jednom jedinom trenutku ne zaboravlja da se krize, poteškoće, nesporazumi, negacije mogu i imaju razriješiti u socijalno odgovornoj praksi.

Jadranka Žderić
"Zemlja na dlanu"
Sretna knjiga - Internet trgovina