Naslovnica
Upišite pojam ili ga odaberite među tagovima:
Atmosfera (zračni omotač), Arapska kultura, Ponikve, Filipike, Helenizam, Inkvizicija, Civilizacija, Špilja, Proročište, Župan, županije, Mjesec, Knez, Imperijalizam, Katakombe, Plemić, Glagoljaštvo, Suverenitet, Zakonik, Feudalizam, Konzul, Sila teža, Romanizacija, Mora, Ratni zločini, Salinitet, Križarski ratovi, Pad zapadnog rimskog carstva, Prosvjetiteljstvo, Vjetar, Metalno doba, Krunidba, Plašt, Mezopotamija, Oceani, Kolonizacija, Oblik zemlje, Škrapa, Grčka mitologija, Kameno doba, Koncentracijski logor,
Vrati me korak natragZvrkov portal - početna stranica
Kemija
Povijest nasilja
 
 Hoće li ubuduće dobri likovi koji pomažu drugima uopće izazivati pozornost?
 
Drevni su se Egipćani između 2000 prije Krista i 44 poslije Krista zabavljali   predstavom u kojoj je bilo uprizoreno ubojstvo njihova boga Ozirisa, a kako navode povijesni izvori, ta su ubojstva oponašana i u stvarnome životu. Svi znamo da su i stari Rimljani voljeli gledati smrtonosne sportove. Sveti je Augustin zato i rekao da je njegovo društvo opčinjeno gladijatorskim igrama, opijeno i očarano krvoprolićem.
 
 
Nasilje je uvijek imalo ulogu u zabavi, no većina se slaže kako ga je posljednjih godina sve više. Profesori Guy Paquette i Jacques de Guiese, sa Sveučilišta Laval u Kanadi, proveli su istraživanje prateći sedam godina program šest televizijskih kuća u Kanadi. Gledali su filmove, serije i dječji program. Gledatelji kanadskih programa na francuskom jeziku mogli su gledati najveći porast nasilja, čak 540 posto više, a gledatelji programa na engleskom gledali su 183 posto više nasilja nego prijašnjih godina. Istaknuo se jedan televizijski program na kojem je bila gotovo polovica sveg prikazana nasilja, dakle isto koliko i na ostalih pet programa zajedno. Istraživači su uočili i povećanje prikazana psihičkog nasilja, a čak se i češće pojavljuje nego fizičko nasilje, podjednako na engleskim i na francuskim programima. Drugi su istraživači  zaključili da se nije samo povećala količina prikazanog nasilja nego je prikazano i mnogo slikovitije, s previše seksa i sadizma. Slike propucanih ljudskih tijela, okruženih krvlju, postale su normalne. Milijuni gledatelja, među njima i djeca, gledaju Svjetski kup u hrvanju, u kojem hrvači pokušavaju jedni drugima otrgnuti kosu i skinuti odjeću. Među najprodavanijim je igricama na svijetu  Grand Theft Auto, u kojoj igrači mogu pretući prostitutku bejzbolskom palicom poslije seksa s njom. Hoće li ubuduće dobri likovi koji pomažu drugima uopće izazivati pozornost?
Istraživači su uočili i povećanje prikazana psihičkog nasilja, a čak se i češće pojavljuje nego fizičko nasilje, podjednako na engleskim i na francuskim programima.
Jadranka Žderić
Medijska kultura djece i mladih
Mogućnosti i ograničenja
19,5 × 24,5 cm, 256 stranica;
meki uvez, cijena 120 kn

  • Teorijska razmatranja
  • Upoznavanje s hrvatskom i svjetskom praksom
  • Metodičke radionice (velika škola pripreme školskih tiskovina)
  • Savjetovališta za roditelje i učitelje
  • Ogledni tekstovi novinara, književnika...

Davno je Jan Amos Komensky u svojem djelu Didactica Magna napisao: Da bi se sve lakše pamtilo, čula trebaju raditi što više. Na primjer: sluh valja stalno povezivati s vidom, govor s rukom, ne samo na taj način što ćemo pričati ono što trebaju znati da bi im ušlo kroz uši, već što ćemo i slikati da bi im se stvari mogle kroz oči stisnuti u pamet. Ljude valja učiti, do najveće moguće mjere, da svoje znanje ne crpu iz knjiga, već da proučavaju nebo i zemlju, hrastove i bukve, tj. da proučavaju i ispituju same stvari, a ne tuđa zapažanja o stvarima.

Vrijedi li ta njegova preporuka i danas u informatičkom vremenu kad kola nevjerojatan broj informacija i nudi se niz gotovih rješenja? Omogućuju li društvene okolnosti sporo, postupno učenje koje će odgovarati čovjekovoj prirodi, odnosno pojedinoj njegovoj razvojnoj fazi te koja je pozicija škole u tim brzim društvenim promjenama.

Autorica tako pokušava otkriti na koji način suvremeni mediji (tiskovine, televizija, internet, kompjutorske igre.) utječu na proces učenja te komunikaciju tzv. starim medijima (knjiga, muzej.). Ovo je pokušaj otkrivanja metodičkih načina spajanja komunikacije raznovrsnim medijima poštujući sve pozitivne razvojne aspekte, ali i upozoravajući na potrebu zaštite djece i učenika od raznovrsnih oblika zloporaba.

[Ulomci iz recenzije Dragutina Lučića]
Propitujući vještine i strategije medijskog školovanja, blagotvoran, ali i razoran utjecaj, osobito elektroničkih medija - televizije i interneta - na razvoj djece, autorica postavlja niz suvislih moralnih, odnosno praktičnih pitanja na koja nudi i isto toliko socijalno odgovornih odgovora ponajprije upućenih roditeljima i učiteljima, a onda, dakako, na način primjeren njihovoj dobi, i djeci.

Pred nama je elaboracija koja nije tek puko izolirano teoretiziranje o medijima i sentimentalno zdvajanje nad sudbinom slabih i nejakih, nego smireno promišljanje koje ni u jednom jedinom trenutku ne zaboravlja da se krize, poteškoće, nesporazumi, negacije mogu i imaju razriješiti u socijalno odgovornoj praksi.

 
Sretna knjiga - Internet trgovina