Naslovnica
Vrati me korak natragKreativni učitelj - početna stranica
Guba roditelj vs. Zbrkani roditelj
RAZREDNI STUPANJ: 7.razred osnovne - 4. razred srednje škole; u pogledu sadržaja, ova lekcija trebala bi biti učinkovita kod učenika od 7. osnovne do 4. srednje škole.  Kod ove lekcije, vještine učenika pri čitanju ili pisanju ne predstavljaju problem. Ova se lekcija može koristiti u predmetima i temama o državljanstvu, proučavanju društva, ili samostalnom življenju kao i na satovima hrvatskog.
 
 
PREGLED: U ovoj lekciji služimo se ranijim iskustvima i predodžbama da bismo učenike potaknuli boljem razumijevanju i prihvaćanju budućih prilika da budu dobri roditelji.
 
SVRHA: Svrha te lekcije je izgrađivanje kritičkog razmišljanja, samopoštovanja, i postavljanje osobnih ciljeva.
 
CILJ:  Učenici bi mogli prihvatiti prijedloge drugih učenika o navedenim kriterijima, a zatim dovršiti neku osobnu aktivnost.
 
IZVORI:  Papir i pisaći pribor za svakog učenika plus ploča ili projektor. Materijali za crtanje ili bojanje po želji.
 
AKTIVNOSTI I POSTUPCI:
Učitelj na „ploči” nacrta T-tablicu ovako:
 
                          Značajke...

„Zbrkanog” roditelja                    „Guba” roditelja
                              *
                              *
                              *
                              *
                              *
                              *
                              *
                              *
  
Učitelj zamoli učenike da opišu postupke zbrkanog roditelja i popišu ih na lijevoj strani. Ovo kod učenika uglavnom izazove zanimanje i povoljne komentare. Nakon što popis poprilično naraste, može se započeti desna strana navođenjem značajki suprotnih od onih s lijeve strane i postavljanjem pitanja o tome kakav bi trebao biti „guba” roditelj. Zatim ih zamolite da ispišu i druge „guba” osobine. 
 
Nakon što su popunjene obje strane tabele, uvjerite ih da svaki učenik ima sposobnost postati „guba” roditelj bez obzira na njihove prijašnje osobne ili obiteljske situacije.
 
SAŽETAK:  Ovisno o specifičnim ciljevima učitelja, učenicima se može zadati da napišu sastavak o osobinama kakve bi voljeli imati kao roditelji, ili da naprave crtež ili niz jednostavnih slika koje će prikazivati kako sami sebe vide kao uspješnog roditelja.
 
Jadranka Žderić
Medijska kultura djece i mladih
Mogućnosti i ograničenja
19,5 × 24,5 cm, 256 stranica;
meki uvez, cijena 120 kn

  • Teorijska razmatranja
  • Upoznavanje s hrvatskom i svjetskom praksom
  • Metodičke radionice (velika škola pripreme školskih tiskovina)
  • Savjetovališta za roditelje i učitelje
  • Ogledni tekstovi novinara, književnika...

Davno je Jan Amos Komensky u svojem djelu Didactica Magna napisao: Da bi se sve lakše pamtilo, čula trebaju raditi što više. Na primjer: sluh valja stalno povezivati s vidom, govor s rukom, ne samo na taj način što ćemo pričati ono što trebaju znati da bi im ušlo kroz uši, već što ćemo i slikati da bi im se stvari mogle kroz oči stisnuti u pamet. Ljude valja učiti, do najveće moguće mjere, da svoje znanje ne crpu iz knjiga, već da proučavaju nebo i zemlju, hrastove i bukve, tj. da proučavaju i ispituju same stvari, a ne tuđa zapažanja o stvarima.

Vrijedi li ta njegova preporuka i danas u informatičkom vremenu kad kola nevjerojatan broj informacija i nudi se niz gotovih rješenja? Omogućuju li društvene okolnosti sporo, postupno učenje koje će odgovarati čovjekovoj prirodi, odnosno pojedinoj njegovoj razvojnoj fazi te koja je pozicija škole u tim brzim društvenim promjenama.

Autorica tako pokušava otkriti na koji način suvremeni mediji (tiskovine, televizija, internet, kompjutorske igre.) utječu na proces učenja te komunikaciju tzv. starim medijima (knjiga, muzej.). Ovo je pokušaj otkrivanja metodičkih načina spajanja komunikacije raznovrsnim medijima poštujući sve pozitivne razvojne aspekte, ali i upozoravajući na potrebu zaštite djece i učenika od raznovrsnih oblika zloporaba.

[Ulomci iz recenzije Dragutina Lučića]
Propitujući vještine i strategije medijskog školovanja, blagotvoran, ali i razoran utjecaj, osobito elektroničkih medija - televizije i interneta - na razvoj djece, autorica postavlja niz suvislih moralnih, odnosno praktičnih pitanja na koja nudi i isto toliko socijalno odgovornih odgovora ponajprije upućenih roditeljima i učiteljima, a onda, dakako, na način primjeren njihovoj dobi, i djeci.

Pred nama je elaboracija koja nije tek puko izolirano teoretiziranje o medijima i sentimentalno zdvajanje nad sudbinom slabih i nejakih, nego smireno promišljanje koje ni u jednom jedinom trenutku ne zaboravlja da se krize, poteškoće, nesporazumi, negacije mogu i imaju razriješiti u socijalno odgovornoj praksi.

kolumnist:
Goran Marjanović
Goran i gosti
kolumnist:
Maja Matković
Mama Maja mirotvorac
Znam što želim
Sretna knjiga - Internet trgovina