Naslovnica
Upišite pojam ili ga odaberite među tagovima:
Kora, Mjesno i pojasno (zonsko) vrijeme, Računalo, Kameno doba, Krunidba, Krški reljef, Helenizam, Republikanizam, Anaerobni organizmi, Kmet, Gotika, Crta (lenta) vremena, Meridijani i paralele, Kršćanski simboli, Pismo, Prosvjetiteljstvo, Sparta, Ledenjački reljef, Geološka doba, Arhiva, Holokaust, Feudalna davanja, Datumska granica, Filipike, Komunizam, Grčka mitologija, Legija, Polovi, Knez, Kolonizacija, Delta, Perzija, Globus, Povijest, Stanica, Klif, Romanika, Krapinski pračovjek, Riječni (fluvijalni) reljef, Personalna unija,
Vrati me korak natragSretna škola - početna stranica
Početno čitanje i pisanje
     Pačja škola
Tko što ima i voli?
Riječi oko nas
Predvježbe za pisanje
Promatraj i čitaj
Tko se kako zove
Tko se kako glasa?
Tko će što reći
Što radim s prijateljima
Slažemo riječi
Što će se dogoditi
Vježbe čitanja i pisanja
Tko što voli u proljeće
Što pripada školi
Mravka i Vjeka
Maca mica
Šumi kiša
Spajalica rečenica
Sunčane rečenice
Obrnuta grebalica
Imena cvijeća 1
Imena cvijeća 2
Igra asocijacija
Igra riječima
Igre u parku
Kako se kreću životinje
Koji i koliko
Tko što radi u travi
Tko što voli i tko što radi
Tko što radi
Tražilica naziva biljaka
Malene životinje
Zbrkane rečenice
Tko što voli Frk i Gricko
Na jezeru
Razlike u temperaturama
Čitančica - vjeverica / nebeska škola
Vježbe čitanja
Bonton
Brzo čitanje
Blagdanski kolač
Čemu se radujemo u proljeće
Idemo na put
Pročitaj riječi što brže
Tko će što dobiti na dar na kraju školske godine?
Što radi Goga?
Ormar
Imena za djevojčice i bombone
Što gdje pripada?
Vježbočitančica 5
Vježbočitančica 1
Vježbočitančica 2
Vježbočitančica 3
Vježbočitančica 4
Vježboćitančica 6
Početno slovo sličice
Brzočitančica
Opis kućnog ljubimca
Opisivalica - miš
Predvježbe za pisanje 2
Predvježbe za pisanje 3
Predvježbe za pisanje 1
Igra prije škole
Tko je tko? Što je što?
U cirkusu
Predvježbe za pisanje 4
POočetno čitanje i pisanje 5
Predvježbe za pisanje 6
Predvježbe za pisanje 7
Predvježbe za pisanje 8
Što rade pačići prvačići u proljeće?
Kako se zovu pačići dirigenti? Napiši pisanim slovima.
Što vole dječaci i djevojčice? Napiši pisanim slovima.
(Arhiva časopisa Zvrk)
Jadranka Žderić
Medijska kultura djece i mladih
Mogućnosti i ograničenja
19,5 × 24,5 cm, 256 stranica;
meki uvez, cijena 120 kn

  • Teorijska razmatranja
  • Upoznavanje s hrvatskom i svjetskom praksom
  • Metodičke radionice (velika škola pripreme školskih tiskovina)
  • Savjetovališta za roditelje i učitelje
  • Ogledni tekstovi novinara, književnika...

Davno je Jan Amos Komensky u svojem djelu Didactica Magna napisao: Da bi se sve lakše pamtilo, čula trebaju raditi što više. Na primjer: sluh valja stalno povezivati s vidom, govor s rukom, ne samo na taj način što ćemo pričati ono što trebaju znati da bi im ušlo kroz uši, već što ćemo i slikati da bi im se stvari mogle kroz oči stisnuti u pamet. Ljude valja učiti, do najveće moguće mjere, da svoje znanje ne crpu iz knjiga, već da proučavaju nebo i zemlju, hrastove i bukve, tj. da proučavaju i ispituju same stvari, a ne tuđa zapažanja o stvarima.

Vrijedi li ta njegova preporuka i danas u informatičkom vremenu kad kola nevjerojatan broj informacija i nudi se niz gotovih rješenja? Omogućuju li društvene okolnosti sporo, postupno učenje koje će odgovarati čovjekovoj prirodi, odnosno pojedinoj njegovoj razvojnoj fazi te koja je pozicija škole u tim brzim društvenim promjenama.

Autorica tako pokušava otkriti na koji način suvremeni mediji (tiskovine, televizija, internet, kompjutorske igre.) utječu na proces učenja te komunikaciju tzv. starim medijima (knjiga, muzej.). Ovo je pokušaj otkrivanja metodičkih načina spajanja komunikacije raznovrsnim medijima poštujući sve pozitivne razvojne aspekte, ali i upozoravajući na potrebu zaštite djece i učenika od raznovrsnih oblika zloporaba.

[Ulomci iz recenzije Dragutina Lučića]
Propitujući vještine i strategije medijskog školovanja, blagotvoran, ali i razoran utjecaj, osobito elektroničkih medija - televizije i interneta - na razvoj djece, autorica postavlja niz suvislih moralnih, odnosno praktičnih pitanja na koja nudi i isto toliko socijalno odgovornih odgovora ponajprije upućenih roditeljima i učiteljima, a onda, dakako, na način primjeren njihovoj dobi, i djeci.

Pred nama je elaboracija koja nije tek puko izolirano teoretiziranje o medijima i sentimentalno zdvajanje nad sudbinom slabih i nejakih, nego smireno promišljanje koje ni u jednom jedinom trenutku ne zaboravlja da se krize, poteškoće, nesporazumi, negacije mogu i imaju razriješiti u socijalno odgovornoj praksi.

kolumnist:
Maja Matković
Mama Maja mirotvorac
Krešimir Rožman
"Tata neznalica"
Jean–Yves Moussy
"U potrazi za zelenilom"
Ivana Guljašević
"Sretno stablo"
 
Enes Kišević
"Koka kokone"
Sretna knjiga - Internet trgovina