Zašto učim, a ne naučim?

Možda će zvučati neobično, ali najteže je naučiti učiti. Zašto? Jer mnogi ne znaju što je sve važno za uspješno učenje. Počnimo od mjesta učenja. To bi trebao biti radni stol na kojem nema suvišnih stvari i koji bi morao stajati na mjestu gdje ima dovoljno svjetla. Nikako nije dobro učiti uz uključenu televiziju. Što se tiče gradiva, svaki predmet traži drukčiji pristup: drukčije se uči matematika, a drukčije književnost.

U svakom slučaju, nema kvalitetnog učenja bez razumijevanja. Zadatak je odraslih da na početku školovanja nauče dijete učiti s razumijevanjem. No neki roditelji pretjerano pomažu svojoj djeci, do te mjere da s njima pišu zadaće. To nije dobro, jer djeca postaju nesamostalna, ljute se na roditelje da ih gnjave pa na kraju škola postaje gotovo isključivo roditeljeva, a ne djetetova briga. Tako se stvara začarani krug nezadovoljstva. Ali neka djeca imaju poteškoća koje zahtijevaju pomoć stručnjaka, prije svega logopeda. One se mogu očitovati u čitanju, pisanju, ali i u shvaćanju matematike.

Medioteka - Udruga za promicanje medijske kulture djece i mladih // www.medioteka.hr // info@medioteka.hr