Povijest nasilja
Hoće li ubuduće dobri likovi koji pomažu drugima uopće izazivati pozornost?
 

Drevni su se Egipćani između 2000 prije Krista i 44 poslije Krista zabavljali predstavom u kojoj je bilo uprizoreno ubojstvo njihova boga Ozirisa, a kako navode povijesni izvori, ta su ubojstva oponašana i u stvarnome životu. Svi znamo da su i stari Rimljani voljeli gledati smrtonosne sportove. Sveti je Augustin zato i rekao da je njegovo društvo opčinjeno gladijatorskim igrama, opijeno i očarano krvoprolićem.

Nasilje je uvijek imalo ulogu u zabavi, no većina se slaže kako ga je posljednjih godina sve više. Profesori Guy Paquette i Jacques de Guiese, sa Sveučilišta Laval u Kanadi, proveli su istraživanje prateći sedam godina program šest televizijskih kuća u Kanadi. Gledali su filmove, serije i dječji program. Gledatelji kanadskih programa na francuskom jeziku mogli su gledati najveći porast nasilja, čak 540 posto više, a gledatelji programa na engleskom gledali su 183 posto više nasilja nego prijašnjih godina. Istaknuo se jedan televizijski program na kojem je bila gotovo polovica sveg prikazana nasilja, dakle isto koliko i na ostalih pet programa zajedno. Istraživači su uočili i povećanje prikazana psihičkog nasilja, a čak se i češće pojavljuje nego fizičko nasilje, podjednako na engleskim i na francuskim programima. Drugi su istraživači zaključili da se nije samo povećala količina prikazanog nasilja nego je prikazano i mnogo slikovitije, s previše seksa i sadizma. Slike propucanih ljudskih tijela, okruženih krvlju, postale su normalne. Milijuni gledatelja, među njima i djeca, gledaju Svjetski kup u hrvanju, u kojem hrvači pokušavaju jedni drugima otrgnuti kosu i skinuti odjeću.

Među najprodavanijim je igricama na svijetu Grand Theft Auto, u kojoj igrači mogu pretući prostitutku bejzbolskom palicom poslije seksa s njom. Hoće li ubuduće dobri likovi koji pomažu drugima uopće izazivati pozornost?

Istraživači su uočili i povećanje prikazana psihičkog nasilja, a čak se i češće pojavljuje nego fizičko nasilje, podjednako na engleskim i na francuskim programima.

 
Mogu li ovakve reklame utjecati na promjenu svijesti o vrijednosti života, rada...
 
 
 
 
 
Medioteka - Udruga za promicanje medijske kulture djece i mladih // www.medioteka.hr // info@medioteka.hr