|
|
|
|
|
Upišite pojam ili ga odaberite među tagovima: |
|
|
|
Helenizam, Feudalna davanja, Kršćanstvo, Heleni (Grci), Senior, vazal, Egejske civilizacije, Totalitarizam, Povijesni izvori, Genocid, Povijest, Arapska kultura, Kameno doba, Krški reljef, Zakonik, Meridijani i paralele, Računalo, Seoba naroda, Globus, Sige, Unitarijanizam, Građa zemlje, Moneri, Karolinzi, Mora, Apostoli, Barbari, Barbari, Republika, Republikanizam, Vjetar, Gotika, Konzul, Perzija, Ledenjački reljef, Arhiv, Močvare, Glagoljaštvo, Grčki gradovi, Škrapa, Piramide,
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Topljenje tvari |
|
IZVODITI UZ PRISUSTVO UČITELJICE ILI RODITELJA!
Cilj: Djeca će moći opisati tvari koje se mogu otopiti plamenom svijeće.
Priprema: Topljenje se događa kada neku tvar zagrijavamo te ona prelazi iz krutog u tekuće stanje.
Trebaju vam: svijeće ili mali plamenik ili razgorena vatra.
Popis A: margarin ili putar ili životinjska mast.
Popis B: plastelin ili vosak, ili led, ili svijeća.
Popis C: sol ili kamenčići ili čavli ili olovo.
Popis D: šećer ili papir ili perje. Također vam trebaju kvačice za vješanje odjeće, ili kliješta ili dva štapića za držanje stvari iznad plamena svijeće.
Metoda: Skupine po četiri
- Čvrste tvari zovemo i krutim stvarima. Mekane stvari koje možemo prelijevati zovemo tekućine. Kada zagrijemo neke krute tvari, pretvaraju se od krute tvari u tekućinu. Kažemo da su te tvari topive.
- Podijelite im tvari sa svakog popisa. Zagrijte svaku od tvari i pogledajte je li se otopila.
- Jesu li ove tvari topive: Popis A? [Da.] Popis B? [Da.] Popis C? [Ne.] Popis D? [Ne, te su stvari pocrnile i zapalile se.] Nakon nekoliko minuta, pitajte djecu jesu li tvari još uvijek rastopljene. [Ne, ponovo su postale krute.]
- Stvari s Popisa C mogu se otopiti ako ih zagrijavamo pod vrlo velikom temperaturom, npr. kod izrade olova za udice.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|