Naslovnica
Upišite pojam ili ga odaberite među tagovima:
Hramovi, Drugi svjetski rat, Grčki gradovi, Kompas, Aerobni organizmi, Suverenitet, Oblik zemlje, Ratni zločini, Planeti, Feudalna davanja, Senat, Tlak zraka, Kora, Građa zemlje, Seoba naroda, Helenizam, Republikanizam, Civilizacija, Jezgra, Anaerobni organizmi, Kralj, Dualizam, Metalno doba, Muzej, Pad zapadnog rimskog carstva, Prvi svjetski rat, Ban, Kolonizacija, Klif, Piramide, Kršćanski simboli, Krški reljef, Svemir, Socijalizam, Sige, Župan, županije, Temperatura, Krunidba, Filipike, Ledenjački reljef,
Vrati me korak natragSretna škola - početna stranica
Dutch art
Nizozemska umjetnost (dutch art) - Haaška slikarska škola nikada nije imala karakter klasične škole i nikada nije bila ustanova, nego je riječ o nekolicini umjetnika koji su zajednički preobrazili nekoliko segmenata slikarstva unutar korpusa umjetnosti druge polovice 19. stoljeća i nekoliko prvih godina dvadesetog. »Pejzažno slikarstvo nalazi se pred velikim promjenama«, napisao je kritičar »Gazette des Beaux–Arts« u Beču 1873. u povodu Svjetske izložbe, osvrćući se na nizozemsku umjetnost.
 
Što je u tim slikama, nastalim u potpuno nevinu okolišu, izgledalo novo? Izlazak iz slikarskih atelijera, odlazak u prirodu, slikanje najobičnijih prizora poput stada krava, neke žanr–scene ili vedute gradića kao što su Haarlem, Emmen ili Scheveningen, rezultirao je prikazom, ne onakvim kakav on jest, nego onakvim kakva ga umjetnik taj čas vidi i doživljava. Uporaba široke palete boja, atipični i kontraklasični rukopis te, raznorodna tematika postaju slobodni umjetnikov izbor. Profiliranje takva slikarstva nije ostalo nezapaženo i drugdje. Odbacivanje romantičarskih i idealističkih pristupa slikarstvu također je jedno od obilježja haaškoga kruga, kruga iz kojega su ponikli i na njega se naslanjali veliki Vincent Van Gogh i Piet Mondrian.
Donacija ili doniranje
Donacija je darivanje u svrhu potpore nekom cilju. Donacija ima različite oblike uključujući novčanu pomoć, pomoć u hrani, smještaju itd., bilo novim ili korištenim stvarima. Donacija je bespovratni prijenos sredstava u svrhu darivanja.
Jadranka Žderić
Medijska kultura djece i mladih
Mogućnosti i ograničenja
19,5 × 24,5 cm, 256 stranica;
meki uvez, cijena 120 kn

  • Teorijska razmatranja
  • Upoznavanje s hrvatskom i svjetskom praksom
  • Metodičke radionice (velika škola pripreme školskih tiskovina)
  • Savjetovališta za roditelje i učitelje
  • Ogledni tekstovi novinara, književnika...

Davno je Jan Amos Komensky u svojem djelu Didactica Magna napisao: Da bi se sve lakše pamtilo, čula trebaju raditi što više. Na primjer: sluh valja stalno povezivati s vidom, govor s rukom, ne samo na taj način što ćemo pričati ono što trebaju znati da bi im ušlo kroz uši, već što ćemo i slikati da bi im se stvari mogle kroz oči stisnuti u pamet. Ljude valja učiti, do najveće moguće mjere, da svoje znanje ne crpu iz knjiga, već da proučavaju nebo i zemlju, hrastove i bukve, tj. da proučavaju i ispituju same stvari, a ne tuđa zapažanja o stvarima.

Vrijedi li ta njegova preporuka i danas u informatičkom vremenu kad kola nevjerojatan broj informacija i nudi se niz gotovih rješenja? Omogućuju li društvene okolnosti sporo, postupno učenje koje će odgovarati čovjekovoj prirodi, odnosno pojedinoj njegovoj razvojnoj fazi te koja je pozicija škole u tim brzim društvenim promjenama.

Autorica tako pokušava otkriti na koji način suvremeni mediji (tiskovine, televizija, internet, kompjutorske igre.) utječu na proces učenja te komunikaciju tzv. starim medijima (knjiga, muzej.). Ovo je pokušaj otkrivanja metodičkih načina spajanja komunikacije raznovrsnim medijima poštujući sve pozitivne razvojne aspekte, ali i upozoravajući na potrebu zaštite djece i učenika od raznovrsnih oblika zloporaba.

[Ulomci iz recenzije Dragutina Lučića]
Propitujući vještine i strategije medijskog školovanja, blagotvoran, ali i razoran utjecaj, osobito elektroničkih medija - televizije i interneta - na razvoj djece, autorica postavlja niz suvislih moralnih, odnosno praktičnih pitanja na koja nudi i isto toliko socijalno odgovornih odgovora ponajprije upućenih roditeljima i učiteljima, a onda, dakako, na način primjeren njihovoj dobi, i djeci.

Pred nama je elaboracija koja nije tek puko izolirano teoretiziranje o medijima i sentimentalno zdvajanje nad sudbinom slabih i nejakih, nego smireno promišljanje koje ni u jednom jedinom trenutku ne zaboravlja da se krize, poteškoće, nesporazumi, negacije mogu i imaju razriješiti u socijalno odgovornoj praksi.

Vladimir Nazor
"Halugica"
Vesna Parun
"Hoću ljutić, neću mak"
Vesna Parun
"Miki Trasi i primadona"
Sretna knjiga - Internet trgovina
Art Insight
Art Insight vam pruža dublji uvid u sebe kroz susret s umjetnikom u vama.