Naslovnica
Upišite pojam ili ga odaberite među tagovima:
Crta (lenta) vremena, Zakonik, Rimska republika, Koncentracijski logor, Ekvator, Ledenjački reljef, Termometar, Reljef, Obalni reljef, Plemić, Geološka doba, Meridijani i paralele, Totalitarizam, Križarski ratovi, Barbari, Polja u kršu, Svemir, Globus, Bizant, Diktator, Riječni (fluvijalni) reljef, Religija, Prosvjetiteljstvo, Plima i oseka, Kompas, Personalna unija, Holokaust, Kralj, Helenizam, Plebejci, Mjesno i pojasno (zonsko) vrijeme, Mora, Litosferne ploče, Karolinzi, Krunidba, Rimsko carstvo, Knjižnica, Jame, Prvi svjetski rat, Kršćanski simboli,
Vrati me korak natragSretna škola - početna stranica
Uvodni scenarij za improvizaciju
 
IGRA (NIJEMOG) POKVARENOG TELEFONA (vrati na vrh)
 
Vrsta igre: Razvijanje sposobnosti
 
Dob: 10+
 
Broj sudionika: 8 - 10
 
Materijali: Nema
 
Objašnjenje: Pantomimska verzija igre pokvarenog telefona. Sudionici pokušavaju saopćiti neki predmet ili pojam jedni drugima tako da posljednja osoba dobije istu „poruku” kao i prva.
 
Kako se igra: Sudionici se podijele u skupine od po osam  do deset osoba. Svaka skupina sjedi u ravnoj liniji, okrenuti unatrag, osim prve osobe. Za cijelog trajanja igre sudionicima nije dopušteno govoriti. Prva osoba u svakom redu dobije neki predmet ili pojam kojeg mora dočarati pantomimom (tj. toster, računalo, lutku na oprugu koja iskače kad se kutija otvori) – jedini uvjet je da se može pokazati pantomimom u sjedećem položaju. Prva osoba dotakne rame druge osobe u redu tako da se okrenu jedno prema drugome. Prva osoba pokretima dočarava pojam, a kada se drugoj osobi učini da zna o kojem se pojmu radi, ona kimne. Tada se taj pojam pantomimom prenosi sljedećoj osobi, sve do zadnje osobe u nizu. Cilj pantomime odnosnog pojma je da bude dovoljno jasna svaki puta kada se prenosi do zadnjeg sudionika u nizu. Obično se pojam promijeni u nešto sasvim drugačije – zanimljivo je vidjeti kako se mijenjao od osobe do osobe u nizu. Svaka osoba treba reći ostalima o kojem su pojmu mislili da se radi, i raspraviti o tome što su vidjeli da drugi pantomimom prikazuju.
 
Napomene: Kod ove igre može biti mnogo varijacija, promjenom pojma u naziv filma ili knjige, ili uključivanjem pojmova iz sfere nastavnog programa u igru. Na primjer, pantomimom se mogu prikazivati gramatički prijedlozi ili neki znanstveni koncept.
 
 
IGRA S IMENIMA 1 (vrati na vrh)

Vrsta igre: Kohezija skupine

Dob: 10+

Broj sudionika: Neograničen

Materijali: Nema

Objašnjenje: Igra za prvi dan škole, da učenici saznaju imena ostalih učenika.

Kako se igra: Sudionici sjede ili stoje u krugu. Predvodnik/-ca kaže: „Organizirat ćemo zabavu, i svatko na zabavu treba donijeti nešto što počinje s istim slovom kao i njegovo/njezino ime. „Zovem se ŽANA, i donosim vrećicu ŽELE BONBONA.” Osoba s desne strane predvodnice kazuje svoje ime i ono što će donijeti, a zatim ponovi ime predvodnice i onoga što će ona donijeti: „Zovem se SAŠA, i donijet ću SALATU OD JAJA. Ovo je ŽANA, koja će donijeti ŽELE BONBONE.” Svaka osoba po redu se predstavlja, najavljuje što će donijeti, i ponavlja imena svih svojih prethodnika i stvari koje će donijeti. To znači da posljednja osoba u nizu mora zapamtiti svakoga iz skupine, ili to barem treba pokušati. Predvodnica treba potaknuti ostale da jedni drugima pomognu kada netko zapne s nečijim imenom ili sa stvarima koje će donijeti, bilo verbalno ili pantomimom.
 
 
IGRA S IMENIMA 2 (vrati na vrh)

Vrsta igre: Kohezija skupine

Dob: 8+

Broj sudionika: Neograničen
 
Materijli: Nema

Objašnjenje: Sudionici će saznati imena svojih kolega pomoću kretnji.

Kako se igra: Sudionici sjede u krugu i svaka osoba redom kazuje svoje ime, a istovremeno nekom gestom ili kretnjama pokušava izraziti svoju osobnost. Za mlađe sudionike, predvodnik može predložiti da te kretnje prikažu neku omiljenu aktivnost, sport ili hobi. Kada su svi rekli svoje ime i učinili svoje kretnje, sudionici se igraju „lovice” s imenima i kretnjama. Mirno stojeći, sudionici mogu „uloviti” jedni druge, jedan po jedan, izgovorivši nečije ime i ponovivši njegove kretnje. Predvodnik treba potaknuti sudionike da upamte imena ostalih bez ponavljanja, tako da budu uključeni svi članovi skupine.

Napomene: Predvodnik treba nastaviti s igrom sve dok ne sazna gotovo sva imena sudionika. Nadamo se da će se to zbiti prije nego što članovima skupine igra dosadi.
 
kolumnist:
Maja Matković
Mama Maja mirotvorac
Sretna knjiga - Internet trgovina