Pripadnost kulturnoj tradiciji i upoznavanje s drugim kulturnim tradicijama
AUTORICA:  Janet Wilcox, San Juan High School, Blanding, Utah
 
RAZREDNI STUPANJ/PREDMET:  4. razred osnovne - 4. razred srednje škole
 
PREGLED:
U okruženju multikulturalne srednje škole mnogi učenici podigli su bedeme oko svoje etničke pripadnosti. Prijateljstva u nižim razredima koja su ostvarili s učenicima drugih rasa, često se zaboravljaju, i oni se priklanjaju malim klikama, zajedno s predrasudama, te stereotipima o drugima koji su različiti od njih samih.
 
SVRHA:  Svrha ove aktivnosti je da se učenici unutar nekog manjeg tima upoznaju međusobno razgovarajući o kulturnim tradicijama koje njihove obitelji čine jedinstvenima. Time se pokazuje da su sve obitelji različilte, te da je u redu biti različit.
 
CILJ:
Kao rezultat ovih aktivnosti učenici će moći :
 
1. Iznijeti kulturne razlike, stavove, tradicije koje pokazuju da su sve obitelji na neki način različite.
2. Utvrditi sličnosti kao i razlike unutar tima i napisati nešto o njima.
3. Bolje upoznati i razumjeti učenike iz razreda.
 
Ova aktivnost dobro djeluje nakon što su učenici raspravili o tome što kultura jest i razmijenili predmete koji predstavljaju različite obiteljske kulture. To je dobro za probijanje leda i redovito pomaže pri stvaranju novih prijateljstava.
 
Prije te aktivnosti:  Organizirajte razred u timove.
U idealnom slučaju timovi se sastoje od 4-5 učenika: pomiješanih u odnosu na rasu, spol, i školski uspjeh. Učenici znaju da će u timu biti 6-8 tjedana, a onda će se timovi promijeniti.
 
SREDSTVA/MATERIJALI:  Učitelj može donijeti dijapozitive ili slike i može pričati o običajima u obitelji u kojima su učenici odrasli, kao i o kulturnim obrascima u njihovim vlastitim obiteljima.
U svrhu većeg zanimanja dobro je donijeti predmete povezane s temom.
 
AKTIVNOSTI I POSTUPCI:

1.   Svaki član tima izložit će kako njegova obitelj radi sljedeće:
      a.  Slavi blagdane (izaberite samo jedan ili dva)
      b.  Priprema tradicionalnu hranu te način posluživanja i jedenja
      c.  Kako se kućanski poslovi raspodjeljuju između članova
      d.  Štuje vjerske običaje
      e.  Ide na tradicionalne obiteljske izlete, praznike
      f.  Liječi prehladu, gripu
2.   Raspravlja se o temama pojedinačno. Dok jedan učenik opisuje što njegova obitelj radi, članovi drugog tima prave bilješke i postavljaju pitanja. Čim prvi učenik završi s prvom temom, drugi učenici se uključuju, sve dok se ne rasprave sve teme.
3.   Davanje zadaće se sastoji u razgovoru s učenikom izvan razreda, ali ne o njegovoj kulturi, ili rasi, te ih se pita o istih 6 točaka.
4.   Učenici će napistati sastavak o sličnostima i razlikama između članova tima i nasumce odabranog učenika.
5.   Po želji, može se načiniti cjelovit popis sa svim različitim odgovorima unutar razreda. Učenici će spoznati da čak i oni koji su odrasli u istoj četvrti u malim gradićima imaju vrlo različite načine postupanja.
     Biti različit je OK.
6.   Ova se aktivnost može podrobnije postaviti tako što će učenici kao tim pokazati neki jedistveni običaj iz obitelji svakog od učenika. To se može postići igranjem uloga, pantomimom, ili se može izvesti kao skeč, ili uprizorenje.
 
SAŽETAK:

1.  Učenicima vratite njihove bilješke, tek letimično provjerite jesu li napisane.
2.  Ocijenite sastavke o sličnostima i različitostima.
3.  Potaknite učenike da s drugima podijele ono što su naučili u svojim obiteljima.
4.  Iskoristite to kao uvod u predavanje o narodnoj baštini, intervjuu u živo, ili o kulturnoj pripadnosti.
Medioteka - Udruga za promicanje medijske kulture djece i mladih // www.medioteka.hr // info@medioteka.hr