Utjecaj vlade na pojedinca
Craig N. Kittelson, Wheatland High School, Wheatland, Wyoming, SAD
 
Prikladno za razrede od 4. osnovne do 4. srednje škole.
 
PREGLED: 
Mnoge učenike ne zanima, niti vide bilo kakav smisao u proučavanju vladajućih struktura i načina vladanja. Glasanje doživljavaju kao dužnost, te i sami, kao i mnogi od njihovih roditelja, smatraju da vladajueć strukture i upravljanje državom igraju vrlo malu ulogu u njihovom svakodnevnom životu.
 
SVRHA:  Svrha ove aktivnosti, koja se treba provesti u prvom dijelu školske godine u obveznom predmetu o teoriji i praksi upravljanja, je započeti process pomaganja učenicima da vizualiziraju upravljanje Sjedinjenim Državama kao vrlo važan dio svog svakodnevnog življenja – dijela na kojeg mogu utjecati.
 
CILJEVI:  Kao rezultat ove aktivnosti, učenici će moći: 
  1. Navesti 15 načina na koji upravljanje državom ima utjecaja na njih osobno. 
  2. Utvrditi, na svojem popisu, koji su rezultati upravljanja državom, saveznim državama (u Hrvatskoj županijama) i/ili lokalnim područjima. 
  3. Napisati kratak odlomak na temu: „Moć državnih organa – premala ili prevelika?” 
Ova aktivnost najbolje djeluje prije bilo kakve formalne rasprave o važnosti ili svrsi upravljanja. Provedena početkom semestra, ta će aktivnost također pomoći pri postizanju nekoliko posrednih ciljeva: 
  1. Pomoći će učenicima da budu opušteniji i da se smanji napetost na početku nove školske godine.
  2. Pomoći da se ubrza proces razvijanja odnosa sa svakim od učenika.
  3. Započet će s uključivanjem roditelja u proces učenja.      
AKTIVNOSTI:  
  1. Krajem sata, bez nekog posebnog povoda, zamolite učenike da popišu sve aktivnosti kojih se mogu sjetiti gdje državni organi i upravljanje nemaju nikakvu ulogu. Kada se izlože osnovne upute, uloga učitelja je dvojaka. Prvo, učitelj u toj fazi treba odvratiti učenike od razmjenjivanja mišljenja.
  2. Prilika za razmjenu mišljenja bit će kasnije. Drugo, učitelj mora potaknuti učenike da budu kreativni.
  3. Netom prije zvona, kažite učenicima da svoje popise ponesu kući i predložite im da se posavjetuju s roditeljima oko drugih pojedinosti. Popise će predati učitelju narednoga dana.
  4. Dajte učenicima pet minuta, na početku sata sljedećega dana, da razmijene mišljenja i dopune svoje popise.
  5. Pokupite sve popise i počnite govoriti o stavkama s popisa ali bez otkrivanja autora pojedinog popisa. Kod svake stavke, učenike treba potaknuti da analiziraju ima li državna uprava utjecaja na rečenu stavku. Taj postupak treba nastaviti sve dok razred ne otkrije da država i način upravljanja ima utjecaja doslovno na svaki vid života pojedinca.
  6. Mada učitelj ne bi trebao zaključivati raspravu u toj fazi, učenicima treba dopustiti da iznesu svoja mišljenja o količini moći koju državni organi posjeduju. Niti učitelj niti ostali učenici ne smiju kritizirati ili prosuđivati data mišljenja.
  7. Jedna od uloga učitelja pri ovoj aktivnosti je davanje informacija, ukoliko su potrebne, o tome koje su razine državnih organa odgovorne za svaku stavku.    
POTREBNA SREDSTVA/MATERIJALI:  Nisu potrebni, ali možemo se poslužiti raznim vizualnim sredstvima da potaknemo ideje, raspravu ili reakciju.
 
SAŽETAK:  
  1.  Učenicima vratite popise bez negativnih primjedbi.
  2. Osmislite kratku aktivnost za ocjenu, na osnovu tri navedena cilja učenika. To također može poslužiti kao prva prilika za procjenu pismene sposobnosti pojedinog učenika, te možete dati ocjene koje će za većinu učenika biti pozitivne. 
  3. Potaknite sve učenike da rezultate ove aktivnosti podijele sa svojim roditeljima/skrbnicima.
  4. Pomoću ove aktivnosti napravite uvod za prvu lekciju.
 
Medioteka - Udruga za promicanje medijske kulture djece i mladih // www.medioteka.hr // info@medioteka.hr