Piramida priče
AUTORICA: Donna Calder, Bullhead City Intermediate School, Bullhead City, Arizona
 
RAZREDNI STUPANJ/PREDMET:  Svi razredni stupnjevi uz preinake za prve razrede: čitanje/jezične vještine
 
PREGLED: Ovom strategijom pomaže se učenicima pri boljem razumijevanju. Može se upotrijebiti za osobine lika i odnose s drugim likovima.
 
SVRHA:  Uvjeriti se da su učenici shvatili priču

CILJEVI: 
Učenici će moći:
  1. pročitati i razumjeti nit priče
  2. iznijeti problem u priči 
  3. dati rješenje problema
MATERIJALI:  Projektor, slajdovi, papir i olovke
 
AKTIVNOST: Pripreme za prikazivanje projektorom neka obave učenici prvih nekoliko puta kao razrednu aktivnost. Kasnije, učenici to trebaju učiniti samostalno.

                     PIRAMIDA PRIČE
                        1. ____
                     2. ____  ____
                  3. ___  ____  ____
                4. ___  ___  ____  ____
            5. ____  ____  ____  ____  ____
         6. ____  ____  ____  ____  ____  ____
      7. ____  ____  ____  ____  ____  ____  ____
   8. ____  ____  ____  ____  ____  ____  ____  ____
 
Neka učenici upotpune piramidu podacima iz donjih uputa.
Na crti  1.  napišite ime glavnog lika
           2.  dvije riječi za opis glavnog lika
           3.  tri riječi za opis mjesta radnje
           4.  četiri riječi za utvrđivane teme/problema u priči
           5.  pet riječi za opis jednog događaja u priči
           6.  šest riječi za opis drugog događaja
           7.  sedam riječi za opis trećeg događaja
           8.  osam riječi za opis rješenja problema
 
Što učenici više rade na toj aktivnosti, to će im postajati lakša. Neka učenici napišu rečenicu za svaku od navedenih praznih crta tako da broj praznih mjesta bude količina riječi za svaku rečenicu. Zatim mogu napisati rečenicu za svaki prazan prostor u svakom redu.

SAŽETAK:  Poslužite se ovom piramidom kao idejnim planom sažetka priče.
Medioteka - Udruga za promicanje medijske kulture djece i mladih // www.medioteka.hr // info@medioteka.hr