Razredna povelja o pravima
Najučinkovitiji način  za uspostavu razrednih pravila može biti upotreba Razredne povelje o pravima. Shvaćanje pravila kao „prava” bilo je za većinu djece nešto novo. Pravila su smatrali nametnutim ograničenjima. Pomisao da bi ih pravila ustvari štitila nešto sasvim novo. Govorite o pojmu poštovanja te kako svi imamo prava na nj. Učitelj moderira raspravom te se naposljetku dolazi do liste prava.
  1. Pravo na poštovanje
  2. Pravo na rad bez ometanja
  3. Pravo na pogreške
  4. Pravo na privatnost posjedovanja
  5. Pravo na sudjelovanje
  6. Pravo na odlazak iz razreda kada je potrebno
Čak i djecu možete zamoliti da Vam pomognu kod iznalaženja raznih prava. Naglašavanje prvog prava, prava na poštovanje, uistinu daje pozitivan ton cjelokupnoj atmosferi u razredu. Jasno im treba staviti do znanja da se od učitelja očekuje da ih poštuje te da se i od njih očekuje da poštuju učitelja.
 
Odaberite neku aktivnost
Prva prilika za korištenje  osobnih brojeva  je kod odabira razrednih poslova. Na ploči se popišu poslovi koje treba obavljati te sam pred učenike stavi kanticua s brojevima. Kantica s brojevima je npr. limenka za kavu prekrivena sjajnim papirom. U nju se ubace njihovi P.I.N. brojevi napisani na komadićima papira. Djeca izvlače jedan broj. Dijete čiji je P.I.N. broj izvučen prvi može birati posao po želji. Potom napiše svoje ime na ploči pored odabranog posla. 
Medioteka - Udruga za promicanje medijske kulture djece i mladih // www.medioteka.hr // info@medioteka.hr