21.veljača 2020.
Plavi telefon - pred zatvaranjem?!!!

Plavi telefon, odnosno linija za pomoć djeci, mladima i odraslima, nakon 28 godina mogao bi biti ugašen, piše Novi list. Naime, institucije koje su im dosad davale sredstva, jednostavno to više ne rade. Za niz projekata, čak i onih nagrađenih, odbili su ih i to još prošle godine pa su 2019. ovisili o dobroj volji ljudi koji u pristali na neplaćeni posao.

“Kad imate programe s kontinuitetom od 28 godina, očekujete da će na natječaju proći. Ali odgovori su bili ne, ne i ne. To vas zatekne”, kaže osnivač plavog telefona Miroslav Vučenović i dodaje kako ih je među ostavim odbila i Nacionalna zaklada za udruge gdje su računali na tri godine sufinanciranja. Morali su odustati i od savjetovališta za mentalno zdravlje jer iz Ministarstva demografije, obitelji, socijalne politike i mladih nisu pokazali interes za taj projekt.

Na prošlogodišnje natječaje prijavili su deset projekata, a dobili su potporu samo za tri i to onu minimalnu, koja nije dovoljna da završe godinu. S 1. siječnjem ove godine ostali su bez kune prihoda, ali i dalje održavaju dežurstva, a 20-ak volontera smjenjuje se na liniji za pomoć od ponedjeljka do petka od devet do 20 sati”, govori Vučenović. Inače, za osnovno funkcioniranje im godišnje treba 221.000 kuna.

“Među 52.000 udruga u Hrvatskoj ostavili smo nekakav trag. Trudili smo se biti sve profesionalniji, sve bolji, ali 2019. očito je bila loša berba za nas. Potrošili smo i zadnji novčić iz pričuve da pokrijemo troškove”, priča osnivač. Kako bi spriječili gašenje Plavog telefona u idućih 30-ak dana trebali bi smisliti novac za preživljavanje prijelaznog razdoblja do novih natječaja gdje bi eventualno dobili financijsku potporu.

POMOGLI SU VIŠE OD 14.000 DJECE
Iz Plavog telefona ne znaju zašto su nadležni izgubili interes za njihove projekte i djelovanje. Da stvar bude još bizarnija, njihov projekt Mentori u zajednici, koji spaja volontera i dijete u socijalnom riziku Ministarstvo demografije, obitelji, mladih i socijalne politike proglasilo je najboljim, a sljedeće godine su im iz nepoznatog razloga uskratili financiranje.

Koliko je Plavi telefon zaista važan za društvo govori i činjenica da su od 2. rujna 1991. godine kada su počeli, obradili 124.660 poziva. Angažiralo se 643 educiranih i superviziranih volontera. Osim toga, odradili su ukupno 7.810 radnih dana, ako računamo da im radni dan traje 10 do 12 sati, a volonteri se izmjenjuju svaka tri sata. Imali su 20.175 volonterskih termina i odradili 62.000 volonterskih sati samo na liniji pomoći. Kroz programe Plavog telefona pomogli su 14.122 djece i 3.150 roditelja.

 

Kako sami kažu, spasili su na desetke mladih života, a i danas im je svaki drugi poziv upućen zbog anksioznosti, depresije ili razmišljanja o suicidu.

Medioteka - Udruga za promicanje medijske kulture djece i mladih // www.medioteka.hr // info@medioteka.hr