Rade li učitelji težak posao?
 
Prvo smo se kod njih raspitivali o učiteljima/cama, ljudima koji ih uče i odgajaju, ali nemaju u skladu s tim i položaj u društvu. Biti učitelj je u Hrvatskoj okružje je kojem nedostaje izvanjskog poštovanja, a unutarnjeg samopoštovanja. Učenici, djeca, pokazali su u ovom razgovoru više ljubavi, poštovanja i znanja o učiteljima nego odrasli u ovom važnome trenutku za hrvatski obrazovni sustav.
 
 
 
Što mislite o učiteljima, rade li oni težak posao?
 
STELA: Mislim da učitelji imaju jako težak posao jer u skoro svakom razredu ima učenika koji ne slušaju, koji prave nered. Ali kod učitelja koji su možda malo stroži ti se učenici nekad malo smire.
 
Od čega se sastoji učiteljski posao. Ako je to lagan posao, zbog čega je lagan, ako je težak, zbog čega je težak?
 
TOMISLAV: Teško im je.
 
Učitelji rade u suhome, toplo im je, ne rade s divljim zvijerima.....
 
ANTONIJO: U nekim razredima ima učenika koji idu po posebnome programu pa se moraju pripremiti i za te učenika i za ostale redovne učenike.
 
BRENDA: Učitelji se trude nekoga nešto naučiti, da shvati netko nešto...
 
Jesi li ti, Brenda, nekoga kada što naučila?
 
BRENDA: Jesam. Učila sam svoga brata matematiku.
 
STELA: Učitelji nas uče obrazovanju, onom što će nam pomoći kako bi mi mogli što više uspjeti u životu.
 
Što će tebi Stela pomoći u životu jednog dana kada se udaš?
 
STELA: Matematika. Uvijek će trebati nešto izračunati.
 
ANTONIJO: Mislim da ćemo više naučiti kroz strožih učitelja jer ćemo biti poslušniji pa ćemo više čuti.
 
BRENDA: Učitelji nas uče pristojnosti, da ne prekidamo druge kada govore, da slušamo, da gledamo u oči....
 
TIHANA: Kada nas učitelji nauče, možemo naći bolji posao i imati veću zaradu.
 
Osim obrazovanja, dakle, postoji i odgoj. Jeste li primijetili da vas vaše učiteljice i odgajaju, a ne samo obrazuju?
 
ILIJAN: Mene je moj učitelj od 1. do 4. razreda naučio da se ne rugam.
 
Spominjali ste red u razredu. Zašto je važna disciplina u razredu?
 
ANTONIJO: Bez discipline nema ni rada ni reda...
 
Kako to izgleda kada nema discipline?
 
TADO: Hvatam gužvu!
 
ANA: Kaos!
 
Kako izgleda kaos?
 
ANA: Ovaj radi svoje, onaj svoje. Ne možemo ništa iz toga napraviti. Svatko svoje tjera. Ako učenici vide da neka nastavnica ne reagira, onda oni nastave po svome.
 
ANTONIJO: I za nastavnike je bolje kad je disciplina u razredu. Tada mogu surađivati sa svim učenicima.
 
ANA: Na tjelesnome šetamo, vičemo, umjesto da stojimo u vrsti...
 
Što nastavnici rade kad je nered u razredu?
 
BRENDA: Neki se naljute!
 
Smiju li nastavnici uopće naljutiti?
 
BRENDA: Smiju.
 
ILIJAN: Vidi se po njemu. Vidi se na faci.
 
ANTONIJO: Nastavnik pošalje učenika ravnatelju da razgovara s tim učenikom.
 
Mogu li nastavnici biti umorni kada je nedisciplina u razredu?
 
ANA: Naravno da će se umoriti kada mora dva puta jedno te isto objašnjavati!
 
Kakva je situacija pod velikim odmorom?
 
TADO: Igramo se, lovimo se.. ja vozim bicikl!
 
STELA: Svi nekud žure.
 
 
Što je prema tomu disciplina?
 
TIHANA: Disciplina je kada slušamo nastavnike, kada im ne upadamo u riječ.
 
ANTONIJO: Moramo se slagati s nastavnicima. Surađivati s njima. Kada nastavnik nešto pita, da dignemo ruku i odgovorimo.
 
STELA: Da ne pravimo urnebes po razredu....
 
A kako izgleda kada je nastavnik discipliniran?
 
KATARINA: Nastavniku bi moralo biti stalo do učenika. Morao bi pružiti uvijek priliku da se ispravi negativna ocjena.
 
STELA: Da ne galami na učenike, da ih ne psuje...
 
ANTONIJO: Kada učenik pogriješi, da mu pomogne da to ispravi... Ako ga učenik nešto pita, da mu lijepo objasni.
 
Kako uvesti disciplinu u razredu?
 
ANA: Prvo učenici trebaju steći dojam da je tome nastavniku stalo do rada, do učenika, da želi da oni nešto postignu.
 
ILIJANA: Učitelji prvo upozoravaju nemirnog učenika, a ako ne posluša, onda ga kazne, ispitaju ga.
 
TIHANA: Ali jedinice baš i ne pomažu.
 
ANA: Roditelji moraju doći u školu. To je najstrože.
 
BRENDA: Nakon toga slijedi i kazna kod kuće. Zabrani se kompjutor, televizija...
 
ANTONIJO: Nastavnici kazne i testom, ali to ne pomaže. Nekoga tko voli nogomet, roditelji ga kazne nogometom. Mora se učiti.
 
STELA: Roditelji nas za kaznu ne tjeraju da kopamo i sadimo, ali možemo im pomoći.
 
TIHANA: Ili ne smijemo ići kod prijatelja ili prijateljice.
 
TADO: Znaju nas premjestiti da sjedimo negdje drugdje.
 
BRENDA: Nekog učenika koji je nemiran ili nešto ne zna stavi ga se da sjedi s boljim učenikom.
 
Imate li koji savjet za svoje učitelje, kako da uvedu disciplinu u razred?
 
STELA: Nastavnici bi trebali smisliti neku novu strategiju, jer ovo dosad baš ne pomaže.
 
ANTONIJO: Mogli bi više raditi u grupama. To je zanimljivo.
 
ANA: Mi većinom gledamo ove španjolske serije pa bi bi nam bilo zanimljivo učiti španjolski jezik.
 
IVAN: Ne znam ni hrvatski akamoli još i španjolski!
 
ANTONIJO: Ako smo bili dobri cijeli tjedan, mogli bismo za nagradu gledati film ili ići van.
 
ANA: Bilo bi dobro da nastavu imamo češće vani, u prirodi, oko škole.
 
Je li teško biti discipliniran?
 
STELA: Pa nije kada znamo da kod kuće možemo biti slobodniji. Ali mogli bi nam staviti spužve na stolce da nam bude udobnije.
 
TADO: Ili kotače na stolce.
 
Za kraj je učenica Stela opisala svoj razred:
 
STELA: Naš 6. razred je najbolji razred u školi. Ne zato što je to naš razred, već zato što se svi slažemo. Iako smo jedan od najvećih razreda u školi, nije učiteljima teško s nama raditi.
 
BRENDA: Neki nastavnici kada dođu u naš razred kažu da su se došli kod nas odmoriti se.
 
IVAN: Imamo najbolju razrednicu Jasnu Kapelec iz hrvatskog!
 
 
Moderator Goran Marjanović
Medioteka - Udruga za promicanje medijske kulture djece i mladih // www.medioteka.hr // info@medioteka.hr