Naslovnica
Upišite pojam ili ga odaberite među tagovima:
Ratni zločini, Rimsko carstvo, Špilja, Kmet, Atmosfera (zračni omotač), Holokaust, Krunidba, Moneri, Globus, Oblik zemlje, Imperijalizam, Arhiv, Reljef, Heleni (Grci), Sige, Personalna unija, Rimska republika, Mjesec, Muzej, Močvare, Geološka doba, Križarski ratovi, Civilizacija, Estuarij, Bizant, Anaerobni organizmi, Glagoljaštvo, Jame, Predromanika, Ustav, Pad zapadnog rimskog carstva, Litosferne ploče, Riječni (fluvijalni) reljef, Plima i oseka, Prosvjetiteljstvo, Egejske civilizacije, Piramide, Rimsko graditeljstvo, Delta, Sumračnica,
Vrati me korak natragSretna škola - početna stranica
Živa bića i nežive stvari u bari
Cilj: Djeca će moći objasniti razliku između živih bića i neživih stvari. 

Priprema: Trebat će vam različita živa bića i nežive stvari.
 
Aktivnost:
1. Koja je razlika između stvari koje su žive i stvari koje su nežive?
Žive stvari (a) trebaju zrak i vodu, (b) mogu rasti, (c) mogu mijenjati oblik i (d) mogu proizvesti bebe životinje ili bebe biljke, (e) mogu se kretati, (f) mogu jesti hranu ili napraviti hranu. Nežive stvari  (a) ne trebaju zrak ili vodu, (b) (c) obično ostaju istog oblika i veličine, (d) ne mogu imati bebe, (e) ne mogu se kretati, i (f) ne jedu hranu niti je za sebe prave.
Napravite popis na ploči.
 
2. Jesu li neke nežive stvari bile žive u prošlosti? Da. Na primjer, drvo je neživa stvar, ali je u prošlosti bilo dio živog stabla.
 
3. Razvrstajte sljedeće stvari u: živa bića, nežive tvari. Stavite oznaku * kako biste obilježili stvari koje su bile žive ali su sada nežive.
 
ŽIVE NEŽIVE
mačka olovka *
djevojčica kamen
riba voda
drvo kreda
buba drvo *
list plastika
krumpir pijesak
muha zrak
jaje mlijeko *
sjemenka čaša

4. Neki primjeri živih i neživih stvari:
Naša je kosa većinom mrtva, ali je njen korijen živ.

Voda je neživa, ali sve žive stvari sadrže vodu, a živa bića poput riba žive u vodi.

Papir je neživa stvar, ali se izrađuje od komada drveća koji su nekoć bili dijelovi živog stabla.

Sakupite žive i nežive stvari iz školskog dvorišta. Razvrstajte uzorke kao što se učinili u trećem dijelu ove lekcije. Objasnite kako znate je li nešto živo ili neživo.
Jadranka Žderić
"Zemlja na dlanu 3"
Jadranka Žderić
"Zemlja na dlanu 4"
Jadranka Žderić
"Zemlja na dlanu"
Jadranka Žderić
"Od kuće do škole"
Sretna knjiga - Internet trgovina