Naslovnica
Vrati me korak natragSuper roditelj - početna stranica
Stadij fetusa
 
Dijete se razvija tijekom 40 tjedana trudnoće. U četvrtom tjednu, embrij je 7-8 mm dug i vide se glava i tijelo.
Oči će se početi razvijati kako će rasti udovi. To je razdoblje u kojem je embrij veoma osjetljiv na bolesti poput rubele ili kemikalije poput talidomida.
Glava čini otprilike trećinu embrija. U šestom tjednu embrij je dug 1.3 cm i pliva u amnionskoj tekućini koja ga štiti od udaraca i šokova. Vidljive su i krvne žilice u pupčanoj vrpci kroz koje putuje krv u i iz posteljice.
 
 
Nakon osmog tjedna embrij se naziva fetus. Dug je otprilike 3 cm i počinje razvijati kosti koje zamjenjuju hrskavicu. Pojavljuje se većina organa, poput srca i jetara no još su nerazvijena.
Oči su zatvorene i neće se otvoriti još mjesecima. Nakon šesnaestog tjedna fetus je dug otprilike 18 cm.
Prilično je aktivan, i majke mogu osjetiti kako se rita i isteže ruke i noge. Nakon dvadeset i osmog tjedna, dug je tridesetak cm i razvijaju se nokti i kosa. Koža je stvorila kremasti sloj ili verniks koji je štiti od slane vode kojom je okružena. Između dvadeset i osmog i četrdesetog tjedna, fetus raste i razvija se.
Jadranka Žderić
Medijska kultura djece i mladih
Mogućnosti i ograničenja
19,5 × 24,5 cm, 256 stranica;
meki uvez, cijena 120 kn

  • Teorijska razmatranja
  • Upoznavanje s hrvatskom i svjetskom praksom
  • Metodičke radionice (velika škola pripreme školskih tiskovina)
  • Savjetovališta za roditelje i učitelje
  • Ogledni tekstovi novinara, književnika...

Davno je Jan Amos Komensky u svojem djelu Didactica Magna napisao: Da bi se sve lakše pamtilo, čula trebaju raditi što više. Na primjer: sluh valja stalno povezivati s vidom, govor s rukom, ne samo na taj način što ćemo pričati ono što trebaju znati da bi im ušlo kroz uši, već što ćemo i slikati da bi im se stvari mogle kroz oči stisnuti u pamet. Ljude valja učiti, do najveće moguće mjere, da svoje znanje ne crpu iz knjiga, već da proučavaju nebo i zemlju, hrastove i bukve, tj. da proučavaju i ispituju same stvari, a ne tuđa zapažanja o stvarima.

Vrijedi li ta njegova preporuka i danas u informatičkom vremenu kad kola nevjerojatan broj informacija i nudi se niz gotovih rješenja? Omogućuju li društvene okolnosti sporo, postupno učenje koje će odgovarati čovjekovoj prirodi, odnosno pojedinoj njegovoj razvojnoj fazi te koja je pozicija škole u tim brzim društvenim promjenama.

Autorica tako pokušava otkriti na koji način suvremeni mediji (tiskovine, televizija, internet, kompjutorske igre.) utječu na proces učenja te komunikaciju tzv. starim medijima (knjiga, muzej.). Ovo je pokušaj otkrivanja metodičkih načina spajanja komunikacije raznovrsnim medijima poštujući sve pozitivne razvojne aspekte, ali i upozoravajući na potrebu zaštite djece i učenika od raznovrsnih oblika zloporaba.

[Ulomci iz recenzije Dragutina Lučića]
Propitujući vještine i strategije medijskog školovanja, blagotvoran, ali i razoran utjecaj, osobito elektroničkih medija - televizije i interneta - na razvoj djece, autorica postavlja niz suvislih moralnih, odnosno praktičnih pitanja na koja nudi i isto toliko socijalno odgovornih odgovora ponajprije upućenih roditeljima i učiteljima, a onda, dakako, na način primjeren njihovoj dobi, i djeci.

Pred nama je elaboracija koja nije tek puko izolirano teoretiziranje o medijima i sentimentalno zdvajanje nad sudbinom slabih i nejakih, nego smireno promišljanje koje ni u jednom jedinom trenutku ne zaboravlja da se krize, poteškoće, nesporazumi, negacije mogu i imaju razriješiti u socijalno odgovornoj praksi.

kolumnist:
Maja Matković
Mama Maja mirotvorac
kolumnist:
Maja Matković
Mama Maja mirotvorac
Vježbajmo zajedno
Znam što želim
Sretna knjiga - Internet trgovina