Naslovnica
Vrati me korak natragSuper roditelj - početna stranica
Začeće, uloga žene

Ovulacija je otpuštanje jajašca iz jajnika otprilike 14 dana prije mjesečnice. Začeće obično nastupa kratko nakon ovulacije. Ipak, na ovulaciju može utjecati stres, bolest, seksualno uzbuđenje ili promjene u rutini. Zbog toga je teško predvidjeti točno vrijeme začeća. Ono nastupa ako spermij oplodi jajašce u jajovodu.
 
 
Tijekom snošaja muškarac stavlja penis u vaginu i ejakulira (''svršava'') jednu ili dvije čajne žličice sjemena koje sadrži milijune spermija.
Čak i kada djevojka dobije mjesečnicu ili netom prije, može ostati trudna ukoliko je sjeme ušlo u vaginu ili van nje. Pitom nije potrebno da jedno ili oba partnera dožive orgazam.
Tijela muškarca i žene slično reagiraju na seksualno uzbuđenje. Nalet krvi u penis uzrokuje njegovu erekciju, a područje vagine postaje meko i vlažno. Otkucaji srca i disanje se ubrzava vodeći do orgazma i spontanog grčenja u mišićima koji okružuju penis, odnosno u vagini, ejakulacije i ugodnih erotičnih osjećaja. Grčenje olakšava sjemenu da iz penisa uđe u vaginu, odnosno u maternicu i jajovode.
Jadranka Žderić
Medijska kultura djece i mladih
Mogućnosti i ograničenja
19,5 × 24,5 cm, 256 stranica;
meki uvez, cijena 120 kn

  • Teorijska razmatranja
  • Upoznavanje s hrvatskom i svjetskom praksom
  • Metodičke radionice (velika škola pripreme školskih tiskovina)
  • Savjetovališta za roditelje i učitelje
  • Ogledni tekstovi novinara, književnika...

Davno je Jan Amos Komensky u svojem djelu Didactica Magna napisao: Da bi se sve lakše pamtilo, čula trebaju raditi što više. Na primjer: sluh valja stalno povezivati s vidom, govor s rukom, ne samo na taj način što ćemo pričati ono što trebaju znati da bi im ušlo kroz uši, već što ćemo i slikati da bi im se stvari mogle kroz oči stisnuti u pamet. Ljude valja učiti, do najveće moguće mjere, da svoje znanje ne crpu iz knjiga, već da proučavaju nebo i zemlju, hrastove i bukve, tj. da proučavaju i ispituju same stvari, a ne tuđa zapažanja o stvarima.

Vrijedi li ta njegova preporuka i danas u informatičkom vremenu kad kola nevjerojatan broj informacija i nudi se niz gotovih rješenja? Omogućuju li društvene okolnosti sporo, postupno učenje koje će odgovarati čovjekovoj prirodi, odnosno pojedinoj njegovoj razvojnoj fazi te koja je pozicija škole u tim brzim društvenim promjenama.

Autorica tako pokušava otkriti na koji način suvremeni mediji (tiskovine, televizija, internet, kompjutorske igre.) utječu na proces učenja te komunikaciju tzv. starim medijima (knjiga, muzej.). Ovo je pokušaj otkrivanja metodičkih načina spajanja komunikacije raznovrsnim medijima poštujući sve pozitivne razvojne aspekte, ali i upozoravajući na potrebu zaštite djece i učenika od raznovrsnih oblika zloporaba.

[Ulomci iz recenzije Dragutina Lučića]
Propitujući vještine i strategije medijskog školovanja, blagotvoran, ali i razoran utjecaj, osobito elektroničkih medija - televizije i interneta - na razvoj djece, autorica postavlja niz suvislih moralnih, odnosno praktičnih pitanja na koja nudi i isto toliko socijalno odgovornih odgovora ponajprije upućenih roditeljima i učiteljima, a onda, dakako, na način primjeren njihovoj dobi, i djeci.

Pred nama je elaboracija koja nije tek puko izolirano teoretiziranje o medijima i sentimentalno zdvajanje nad sudbinom slabih i nejakih, nego smireno promišljanje koje ni u jednom jedinom trenutku ne zaboravlja da se krize, poteškoće, nesporazumi, negacije mogu i imaju razriješiti u socijalno odgovornoj praksi.

kolumnist:
Maja Matković
Mama Maja mirotvorac
kolumnist:
Maja Matković
Mama Maja mirotvorac
Vježbajmo zajedno
Znam što želim
Sretna knjiga - Internet trgovina