Naslovnica
Vrati me korak natragSuper roditelj - početna stranica
Primjeri kako podržati svoje dijete u razvoju socijalnih i emotivnih sposobnosti u predškolskoj dobi
 
Dajte mu razna pomagala (npr. salvetu, odgovarajući pribor, stolicu
prikladne visine).
 
Pohvalite ga kada puno ne zaprlja.
 
Pokažite svome djetetu kako da opere zube, iznutra i izvana, u trajanju
od dvije minute. Vi perite zube u isto vrijeme. (Uvijek mu na kraju vi
operite još malo zube da biste dosegli sve površine zuba vašeg djeteta.)
 
Držite papirnate maramice tamo gdje ih vaše dijete može dohvatiti.
Dajte mu primjer koristeći ih. Podstičite ga da ih koristi kad su mu
potrebne, ponudite se da pomognete. Pokušajte malo namirisati
maramicu parfemom i kažite svom djetetu da se obriše oko nosa mirišući
maramicu. Postepeno izbacujte iz upotrebe namirisanu maramicu.
Koristeći lutku ili plišanu životinju sa odjećom, pokažite svom djetetu
 
kako da obuče i skine lutku. Pokažite mu kako da rukuje rajsferšlusom
i dugmadima. Dajte mu neke svoje stare košulje i jakne da se igra
oblačenja. Ovo će mu omogućiti da uvježba oblačenje i svlačenje.
Komotna odjeća je lakša za dijete da se obuče.
Spremite vašem djetetu odjeću, jakne i cipele tamo gdje ih ono može
dohvatiti. Dajte mu dovoljno vremena da se sam obuče ujutro.
 
Zakačite mu privjesak za ključeve ili veliku spajalicu za zip da bi
mu bilo lakše da ga uhvati.
 
Dajte mu da vježba vezivanje vezica oko noge prije nego što pokuša da
zaveže cipelu.
 
Pokažite djetetu načine na koje se može lakše obući. Maloj djeci je
ponekad lakše da obuku košulju ili jaknu ako je polože na krilo ili na pod
naopačke tako da je prednji dio okrenut prema gore. Oni mogu uvući
ruke u rukave do lakata , a zatim podići ruke preko glave dok košulja ne
dođe na svoje mjesto.
 
U vrijeme kupanja, dajte djetetu da oboji svaki od svojih dijelova tijela
drugom bojom koristeći sapun u boji. Recite mu da opere plavi dio,
zatim zeleni, i tako dalje dok ne bude potpuno čist.
 
Jadranka Žderić
Medijska kultura djece i mladih
Mogućnosti i ograničenja
19,5 × 24,5 cm, 256 stranica;
meki uvez, cijena 120 kn

  • Teorijska razmatranja
  • Upoznavanje s hrvatskom i svjetskom praksom
  • Metodičke radionice (velika škola pripreme školskih tiskovina)
  • Savjetovališta za roditelje i učitelje
  • Ogledni tekstovi novinara, književnika...

Davno je Jan Amos Komensky u svojem djelu Didactica Magna napisao: Da bi se sve lakše pamtilo, čula trebaju raditi što više. Na primjer: sluh valja stalno povezivati s vidom, govor s rukom, ne samo na taj način što ćemo pričati ono što trebaju znati da bi im ušlo kroz uši, već što ćemo i slikati da bi im se stvari mogle kroz oči stisnuti u pamet. Ljude valja učiti, do najveće moguće mjere, da svoje znanje ne crpu iz knjiga, već da proučavaju nebo i zemlju, hrastove i bukve, tj. da proučavaju i ispituju same stvari, a ne tuđa zapažanja o stvarima.

Vrijedi li ta njegova preporuka i danas u informatičkom vremenu kad kola nevjerojatan broj informacija i nudi se niz gotovih rješenja? Omogućuju li društvene okolnosti sporo, postupno učenje koje će odgovarati čovjekovoj prirodi, odnosno pojedinoj njegovoj razvojnoj fazi te koja je pozicija škole u tim brzim društvenim promjenama.

Autorica tako pokušava otkriti na koji način suvremeni mediji (tiskovine, televizija, internet, kompjutorske igre.) utječu na proces učenja te komunikaciju tzv. starim medijima (knjiga, muzej.). Ovo je pokušaj otkrivanja metodičkih načina spajanja komunikacije raznovrsnim medijima poštujući sve pozitivne razvojne aspekte, ali i upozoravajući na potrebu zaštite djece i učenika od raznovrsnih oblika zloporaba.

[Ulomci iz recenzije Dragutina Lučića]
Propitujući vještine i strategije medijskog školovanja, blagotvoran, ali i razoran utjecaj, osobito elektroničkih medija - televizije i interneta - na razvoj djece, autorica postavlja niz suvislih moralnih, odnosno praktičnih pitanja na koja nudi i isto toliko socijalno odgovornih odgovora ponajprije upućenih roditeljima i učiteljima, a onda, dakako, na način primjeren njihovoj dobi, i djeci.

Pred nama je elaboracija koja nije tek puko izolirano teoretiziranje o medijima i sentimentalno zdvajanje nad sudbinom slabih i nejakih, nego smireno promišljanje koje ni u jednom jedinom trenutku ne zaboravlja da se krize, poteškoće, nesporazumi, negacije mogu i imaju razriješiti u socijalno odgovornoj praksi.

kolumnist:
Maja Matković
Mama Maja mirotvorac
kolumnist:
Maja Matković
Mama Maja mirotvorac
Vježbajmo zajedno
Znam što želim
Sretna knjiga - Internet trgovina