Naslovnica
Vrati me korak natragSuper roditelj - početna stranica
Socijalni i emocionalni standardi (ciljevi) i pristupi ucenju za predškolski uzrast
Možete podržati svoje dijete…
            Dozvolite mu da slobodno izrazi svoje mišljenje.
Uključite ga u donošenje porodičnih odluka (u skladu sa njegovim mogućnostima).
Pokažite ponos na njegove sposobnosti i kvalitete, kao što je njegovo brzo trčanje ili njegov smisao za humor.
Organizujte mu sigurnu okolinu za učenje i vježbanje novih vrsta ponašanja.
Osigurajte podršku koja mu je potrebna za vještine koje tek uči.
Pustite da samo radi stvari. Naučite ga kako da samo obavlja stvari.
Dajte mu da obavi poslove koje može izvršiti (npr., da nahrani kućnog ljubimca ili da isprazni kantu za smeće).
Kako sazrijeva, dajte mu složenije zadatke, kao što je pomaganje u spremanju večere.
Promatrajte ga, slušajte ga i pohvalite ga za njegova dostignuća. Pomozite mu da razumije da su njegova dostignuća rezultat njegovog truda (npr., “i dalje si pokušavao iako je bilo teško, i sada znaš udariti loptu.”).
Sposobnost vašeg djeteta da izvede mnoge samostalne vještine uveliko ovisi o motoriičkim vještinama. Promatrajte koliko dobro koristi svoje prste i ruke da biste vidjeli  je li dijete spremno da jede, pere zube ili se oblači samo.
Pokažite mu kako da završi svaki zadatak, objašnjavajući mu kako da to učini i pomažući mu kroz razne korake dok on to ne bude mogao sam izvesti.
Jadranka Žderić
Medijska kultura djece i mladih
Mogućnosti i ograničenja
19,5 × 24,5 cm, 256 stranica;
meki uvez, cijena 120 kn

  • Teorijska razmatranja
  • Upoznavanje s hrvatskom i svjetskom praksom
  • Metodičke radionice (velika škola pripreme školskih tiskovina)
  • Savjetovališta za roditelje i učitelje
  • Ogledni tekstovi novinara, književnika...

Davno je Jan Amos Komensky u svojem djelu Didactica Magna napisao: Da bi se sve lakše pamtilo, čula trebaju raditi što više. Na primjer: sluh valja stalno povezivati s vidom, govor s rukom, ne samo na taj način što ćemo pričati ono što trebaju znati da bi im ušlo kroz uši, već što ćemo i slikati da bi im se stvari mogle kroz oči stisnuti u pamet. Ljude valja učiti, do najveće moguće mjere, da svoje znanje ne crpu iz knjiga, već da proučavaju nebo i zemlju, hrastove i bukve, tj. da proučavaju i ispituju same stvari, a ne tuđa zapažanja o stvarima.

Vrijedi li ta njegova preporuka i danas u informatičkom vremenu kad kola nevjerojatan broj informacija i nudi se niz gotovih rješenja? Omogućuju li društvene okolnosti sporo, postupno učenje koje će odgovarati čovjekovoj prirodi, odnosno pojedinoj njegovoj razvojnoj fazi te koja je pozicija škole u tim brzim društvenim promjenama.

Autorica tako pokušava otkriti na koji način suvremeni mediji (tiskovine, televizija, internet, kompjutorske igre.) utječu na proces učenja te komunikaciju tzv. starim medijima (knjiga, muzej.). Ovo je pokušaj otkrivanja metodičkih načina spajanja komunikacije raznovrsnim medijima poštujući sve pozitivne razvojne aspekte, ali i upozoravajući na potrebu zaštite djece i učenika od raznovrsnih oblika zloporaba.

[Ulomci iz recenzije Dragutina Lučića]
Propitujući vještine i strategije medijskog školovanja, blagotvoran, ali i razoran utjecaj, osobito elektroničkih medija - televizije i interneta - na razvoj djece, autorica postavlja niz suvislih moralnih, odnosno praktičnih pitanja na koja nudi i isto toliko socijalno odgovornih odgovora ponajprije upućenih roditeljima i učiteljima, a onda, dakako, na način primjeren njihovoj dobi, i djeci.

Pred nama je elaboracija koja nije tek puko izolirano teoretiziranje o medijima i sentimentalno zdvajanje nad sudbinom slabih i nejakih, nego smireno promišljanje koje ni u jednom jedinom trenutku ne zaboravlja da se krize, poteškoće, nesporazumi, negacije mogu i imaju razriješiti u socijalno odgovornoj praksi.

kolumnist:
Maja Matković
Mama Maja mirotvorac
kolumnist:
Maja Matković
Mama Maja mirotvorac
Vježbajmo zajedno
Znam što želim
Sretna knjiga - Internet trgovina