Automehaničar otklanja kvar
Ako postanem... automehaničar
 
Gotovo da nema mališana koji nije poželio, makar u igri, popraviti automobil. U stvarnosti je posao automehaničara vrlo odgovoran i zahtjevan.
 
Posjetili smo Živka Tolja, automehaničara iz Potomja, koji se ovim poslom bavi već 30 godina.
 
MORAŠ BITI PRECIZAN I SMIREN

ZVRK: Kako ste postali automehaničar? 
Živko: Od malena su me privlačili automobili i strojevi. U početku mi je posao bio težak, ali s vremenom čovjek nauči ono što voli i želi raditi.

ZVRK: Što je u vašem  poslu  najvažnije?
Živko: Otklanjanje kvara na automobilu, kako i bi vožnja bila sigurna i udobna.  Posao automehaničara vrlo je precizan i zahtijeva potpunu smirenosti, što je katkad vrlo teško postići. Kad mi posao krene naopako, po radionici polete ključevi, čekići i matice. 
 
Hoće li netko od ovih mališana postati automehaničar?
Vrijedne ručice pomažu.
 
NE SRAMIM SE PRLJAVIH RUKU

ZVRK: Radeći, prilično se uprljate.
Živko: Tako je. U poslu se automehaničar mora uprljati. Ako je čist, onda ili nije ništa radio ili nije dobar majstor. Prljavih ruku ne treba se sramiti. To samo znači da su bile vrijedne i da su nešto korisno napravile.

ZVRK: Mogu li se i žene baviti tim poslom?
Živko: Teško, iako bih jako volio upoznati ženskog automehaničara. 
 
KAKO POSTATI AUTOMEHANIČAR?
Da biste postali dobar automehaničar, trebate najprije završiti srednju zanatsku školu, a zatim kao naučnik steći praksu kod već iskusnog majstora

KOJE OSOBINE AUTOMEHANIČAR MORA IMATI?
Mora biti strpljiv i smiren, a bitna je i ljubav prema poslu.

ČIME SE KORISTI U RADU?
Raznolikim alatom od raznih ključeva, čekića, gedora i testera za motore do instrumenata za precizno mjerenje, kao što su moment-ključ, pomično mjerilo, mikrometar, komparater... Automehaničar se često koristi i aparatom za zavarivanje.
 
KAKVU RADNU ODJEĆU NOSI?
Obične kombinezon, jer ima puno džepova za sitni alat.

ZAŠTO JE LIJEPO BITI AUTOMEHANIČAR?
Automehaničar je na neki način umjetnik. Od nečega što je neispravno stvara gotovo nov, siguran, proizvod. Neizostavan je dio njegova posla i komunikacija s ljudima pa tako stječe brojna poznanstva

ŠTO JE U TOM POSLU TEŠKO?
Zahtjevan je i odgovoran. Ruke i kombinezon stalno su vam prljavi. I tehnologija proizvodnje automobila neprekidno se usavršava pa morate ići u korak s vremenom, kako biste uvijek bili spremni sve vrste kvarova

MOŽE LI SE TAJ POSAO RADITI CIJELI ŽIVOT?
Može. Ja ga radim već 30 godina.
 
Pripremila: Biljana Okmažić
Medioteka - Udruga za promicanje medijske kulture djece i mladih // www.medioteka.hr // info@medioteka.hr